"המסיכה הוסרה: בליכוד רוצים להקים ממשלה עם בוז׳י/ציפי, ללא הבית היהודי".



כך כותב הבוקר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בדף הפייסבוק שלו, וזאת בעקבות הצהרתו של שר הביטחון, משה בוגי יעלון,  על כך שבליכוד לא שוללים ישיבה משותפת בממשלת אחדות עם המחנה הציוני.

"זה קרה גם בפעם שעברה. הכניסו את ציפי (6 מנדטים בלבד!) וניסו להותיר אותנו בחוץ. רק בית יהודי גדול יכפה ממשלה בלי השמאל", כתב בנט.

יו"ר הבית היהודי מסתמך בין היתר על דברים שאמר הפרשן אמנון אברמוביץ לתחנת רדיו חרדית לפיהם נתניהו יעדיף, בעת הרכבת הממשלה, את המחנה הציוני ואת החרדים על פני הבית היהודי.

במפלגתו של בנט עושים מאמצים ניכרים לנסות ולשכנע את בוחריהם הפונטציאלים שלא להענות למסע התעמולה של הליכוד הטוען כי נשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה הגדולה ביותר ועל כן יש להצביע ליכוד ולא למפלגות לווין.

כזכור, הבוקר בראיון בגל"צ, השיב שר הביטחון לשאלה כי "אנחנו לא אמרנו לא על שום דבר", הבהיר יעלון, "אבל ברור לחלוטין שקודם כל צריך לייצר גוש טבעי - קואליציה טבעית שהיא גוש ימין, ואחר כך אם מישהו רוצה להיצטרף שיצטרף".
שר הביטחון התייחס גם להתנצחות שקיים עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפני יומיים, ואמר כי מבחינתו הוא ישמח להחזיק בתפקיד שר הביטחון גם לאחר הבחירות: "מבחינתי, תיק הביטחון מעולם לא היה ג'וב או סידור עבודה", אמר יעלון. "קודם כל זאת אחריות גדולה מאוד ועבודה קשה מאוד. זה לא משחק ילדים ולא עניין לסיסמאות ששמענו לצערי תוך כדי מבצע צוק איתן ואחריו", הוסיף.

יעלון על בנט: "מי שמותח ביקורת על צה"ל בזמן לחימה הוא מבחינתי מוקצה".

שר הביטחון תקף את בנט לפני יומיים והתייחס למעורבותו במהלך צוק איתן: "מי שמותח ביקורת על צה"ל בזמן לחימה הוא מבחינתי מוקצה". על יחסי אובמה נתניהו אמר יעלון: "זה לא סוד שהיחסים בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה אינם במצב אופטימלי". על נאומו הצפוי של ראש הממשלה אמר יעלון" רה"מ לא יחשוף מידע חדש מהמגעים בין המעצמות לאיראן". 
 
מלשכת השר בנט נמסר בתגובה לדברי השר יעלון: ״לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה והשר בנט נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית, ואנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך. ההצבעות של שר הביטחון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן, אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח״.
 יעלון על בנט: "מי שמותח ביקורת על צה"ל בזמן לחימה הוא מבחינתי מוקצה".

הליכוד: "לא תהיה ממשלת אחדות" 

הליכוד הגיב על הפוסט של בנט והכחיש אפשרות של אחדות: "לא תהיה ממשלת אחדות ואין כלל היתכנות להקמתה. הסיבה לכך ברורה: הליכוד בהנהגת נתניהו לא יקים ממשלה עם מפלגה, שנציגים בכירים בה מסתייגים מהמושג ציונות ומן ההמנון הלאומי ׳התקווה׳ וקוראים לא לשרת בצה״ל, וראשיה מוכנים לחלק את ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפנה לשותפינו הטבעיים, ובראשם הבית היהודי, להקמת ממשלה לאומית".