במסיבת העיתונאים שנערכה היום (ראשון), בה חשפו ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני את מצע מפלגתם, אמר הרצוג: "נגמר זמן הנאומים והספינים- אני ביצועיסט". הרצוג התחייב שבמידה וייבחר, במאה הימים הראשונים לכהונתו ה איישם את התוכנית הכלכלית חברתית, אתניע מחדש מהלך מדיני עם הפלסטינים ואעמוד בראש קבינט הדיור. "צריך לתת תקווה לאזרחים אחרי שנות הכישלון של נתניהו", הוסיף הרצוג.



ציפי לבני התייחסה להתנהלות נתניהו ואמרה: הוא הוביל את ישראל למצב שבו זה אבו מאזן והעולם נגד ישראל, אנחנו נעצור את הצונאמי המדיני ונדע לגייס את העולם לצידנו במאבק נגד הטרור". שרת המשפטים לשעבר התייחסה לסדר העדיפויות של מפלגתם ואמרה: "סדר העדיפויות הלאומי שלנו הוא בטחוני מדיני אבל גם כלכלי חברתי כי הדברים קשורים. סדר העדיפויות שנותן להתנחלויות הוא סדר עדיפויות שלוקח מהגליל והנגב ואנחנו נשנה זאת".



ידלין על תקיפת הליכוד את דגן: "התנצלו מיד על הדברים הבוטים והמכוערים"



מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, עמוס ידלין, הגיב מוקדם יותר על התקפות בכירי הליכוד את מאיר דגן: ״שלו נעליכם מעל רגליכם והתנצלו מיד על הדברים הבוטים והמכוערים. מדובר באיש רב זכויות ואני בספק אם מי מתוקפיו תרם לביטחון ישראל כמותו. גם כאן, הממשלה הזאת עוסקת בדיבורים ובהשמצות במקום במעשים ובהחלטות. שכל אותם בכירי ליכוד ישאלו עצמם כיצד כל ראשי מערכת הביטחון בעבר יוצאים נגד מדיניותם. הגיע הזמן שיסתכלו במראה ויענו על השאלות הקשות שהעלה דגן במקום לתקוף אותו אישית״.



ידלין, שאמר את דבריו במהלך סיור בהפנינג בחירות בבינתחומי, התייחס גם למסמך הויתורים של נתניהו:  ״המסמך מוכיח את אשר ידענו- אצל נתניהו זה אחד בפה אחד בלב. עם ישראל לא זקוק למסמך- הוא כבר יודע שראש ממשלת ישראל משנה עמדותיו על פי שבשבת הסקרים. האידיאולוגיה היחידה של הממשלה הנוכחית היא הישרדות בשלטון.