יו"ר כולנו, משה כחלון, התייחס לדוחות השנתיים הכספיים שפירסם הבוקר (שלישי) בנק הפועלים, בהם נכתב כי מאות עובדים יוכלו לפרוש מרצון, במסגרת תוכנית התייעלות.



"קשה שלא לחוש זעם על הסתירה שבין רווחי עתק של הבנק הגדול בישראל, אחד מהבנקים בדואופול הבנקאי, לבין הכוונה של הבנק לפטר 600 עובדים: לא מדובר בהתייעלות. מדובר בחזירות", טען כחלון.



יו"ר כולנו ביקר בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, ואמר: "בנק שמרוויח בשנה 2.74 מיליארד שקלים על גב הציבור, מוטב שלכל הפחות ישמור על עובדיו שהם הנכס החשוב ביותר שלו. ממשלת לפיד-נתניהו נמנעה בכוונה מטיפול במונופול הבנקאי. הממשלה חששה מהבנקים, חששה מתחרות והמשיכה לפגוע באזרח שעל גבו התעשרו הבנקים באופן חזירי".



כחלון קרא לפירוק המונופול הבנקאי והוסיף כי יש לטפל ב"תופעה המכוערת הזו" והדגיש: "חשוב מאד שבנק ירוויח, אבל לא על גב הציבור ולא על חשבון העובדים".



בדוח שפורסם, נרשם כי בנק הפועלים סיים את שנת 2014 ברווח הנקי של 2.74 מיליון שקל גידול של 7.5% בהשוואה ל-2013. מהדוחות הכספיים שפורסמו הבוקר (שלישי) מתברר שהרווח מהווה תשואה של 9% על ההון העצמי.



עוד מתברר כי הבנק מתכוון להוציא אל הפועל תכנית התייעלות שבמסגרתה יפרשו עד 800 עובדים. ככל הנראה, חלק מהסניפים יהפכו לסניפים דיגיטליים, מה שיגרום לשינוי בכוח האדם וייתכן שלחלק מהעובדים תוצע פרישה מרצון. לצורך יישום התכנית הפריש הבנק 390 מיליון שקל.