במשכן הכנסת כבר נערכים לתחלופה גדולה של חברי כנסת שתבוא בעקבות הבחירות בשבוע הבא. אתמול (רביעי) הוציא מנכ״ל הכנסת רונן פלוט הנחיה לכל 36 חברי הכנסת שידוע בוודאות כי לא יתמודדו בבחירות הקרובות - להחזיר את חדריהם ואת המכוניות הצמודות עד 31 במרץ, מועד השבעת הכנסת ה־20.



בשל המספר הגבוה הצפוי של חברי כנסת חדשים הנחה מנכ״ל הכנסת את ראשי החטיבות והאגפים במשכן להיערך בצורה מיטבית לקליטת חברי הכנסת החדשים ולפרישתם של חברי הכנסת היוצאים.



על פי הנחיותיו תועמד כבר מן היום הראשון לרשות חברי הכנסת החדשים לשכה זמנית ערוכה ומוכנה לפעילות. בלשכה יחכו לחברי הכנסת ציוד מחשוב תקני וציוד משרדי ראשוני. בכל לשכה יונח דף קשר ובו פירוט המחלקות השונות העומדות לשירות חברי הכנסת. נוסף על כך, כל חבר כנסת יקבל כבר מהיום הראשון רכב מוכן לשימוש.



יומיים לפני השבעת הכנסת ה־20 ייערך קורס הכנה מיוחד לח״כים החדשים שילמדו על הלכות הבית, על זכויותיהם ועל חובותיהם. את ההשתלמות המיוחדת תוביל מזכירת הכנסת ירדנה מלר־הורביץ. 



חברי הכנסת החדשים יקבלו הסברים מפורטים והרצאות על זכויותיהם, על חובותיהם ועל השירותים הפרלמנטריים והמנהליים שהכנסת מעמידה לרשותם. הכנסת אף תנפיק לחברי הכנסת החדשים חוברת ובה הסברים על הליכי החקיקה, על אופן הגשת הצעת חוק, על הצעות לסדר ועוד. כמו כן יקבלו חברי הכנסת החדשים תדרוך מיוחד מקצין הכנסת על נוהלי הביטחון.