"שוק המוצרים הנלווים לקראת הבחירות, לצורך קידום מכירות, יגלגל השנה 15 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל בבחירות לפני כשנתיים". כך מעריך אבי מרום, יו״ר חברת מרום אפ.ג'י.פי.



בשוק קדם הבחירות מוצעים דגלים, שלטי בד, שלטי pvc, שלטי ניילון, כובעים, חולצות, מתקני תצוגה, סיכות, סיכות כפתור ועוד. מרום אמר אתמול: "השנה יש לנו לקוח שהתעניין במטריות. אם יירד גשם, הפעילים יסתובבו עם מטריות ממותגות. פריט מפתיע נוסף שנכנס השנה לצבר ההזמנות הן סיכות דש עם דגלון ישראל וארה"ב. הסיכות נמכרו הן למפלגות הימין והן למפלגות השמאל".



מרום גם נתן כמה טיפים: כדאי להזמין יותר דגלים כי העמדה של דגלים אינה דורשת רישיון מיוחד, לעומת שלט, המצריך רישיון. על פי ההערכות, 30%־40% מההזמנות לא ישולמו בסופו של דבר ליצרנים, לכן מומלץ לנקוט אמצעי זהירות כמו לקיחת מספר כרטיס האשראי של המזמין לביטחון.

מרום ממליץ מאוד להיזהר ממפלגות שלא בטוח שיעברו את אחוז החסימה, "כאן אין יותר מדי מה לעשות ובמקרה כזה מומלץ לגבות תשלום מראש ולא לשחרר את הסחורה לפני קבלת התשלום", אמר.