המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, הנחה את גורמי התביעה להחמיר בענישה בעבירות של זיוף והונאה, שמטרתן להטות את תוצאות הבחירות לכנסת. בהנחיות שפורסמו נקבע, כי "לא מדובר בהערכות בעלמא. קיים בסיס ממשי לקבוע כי מדובר בתופעה רחבה". הוא קובע כי העונש הראוי הוא מאסר בפועל. 
המשנה לפרקליט המדינה כותב לגורמי האכיפרה כי, "מדי מערכת בחירות, נתקלות הרשויות בתופעה חמורה של מעשי הונאה וזיוף, שמטרתם להטות את תוצאות הבחירות לכנסת", תוך שהוא מפרט את הקשת הרחבה של המעשים שעשוים להביא לפגיע בטוהר הבחירות: החל באנשים הבוחרים באמצעות תעודות זהות לא שלהם (בד"כ תעודת זהות של נפטרים או של אנשים השוהים בחו"ל) ועד למקרים חמורים במיוחד, בהם בעלי תפקיד בוועדות קלפי פועלים כדי להטות את תוצאות הספירה. 
בהנחיות שפורסמו, כותב עו״ד אברבאנל כי מדובר בתופעה רחבת היקף: "קיים בסיס ממשי לקבוע כי מדובר בתופעה רחבה. מעבר להערכות שונות על היקף המעשים, בידינו נתונים מתוך דו"ח מיוחד של מבקר המדינה שפורסם בשנת 2014 בו מועלה חשד כי בבחירות לכנסת ה-19 נעשו כ-1500 מעשים מהסוג הראשון המתואר. מדובר בחשדות קונקרטיים הנוגעים לשימוש בלתי חוקי בתעודות זהות שפרטיהן צורפו לדוח".

עו״ד אברבנאל מסביר לגורמי האכיפה השונים, כי "מתוך החובה לשמור על טוהר הבחירות ותקינותן קיימת גם חובה להתייחס למעשים שכאלה במלוא החומרה ולחתור לצמצומם ככל הניתן, כדי להבטיח את הגינות הבחירות ומילוי רצון הבוחר".
ביחס לענישה עצמה, עו״ד אברבנאל מצטט מפסק דין שניתן בעבר: "(הענישה הראויה לעבירות כאלה היא -א.ז.) השמתו של מבצע העבירה מאחורי סורג ובריח - כדי שיהרהר במעשיו, ולא יעזו - הוא ואחרים להשתמש בשיטות נלוזות כאלו להטיית התוצאות של הבחירות."
המשמעות של ההנחיות היא כי גורמי התביעה טענו כעת בפני בתי המשפט, בעבירות של זיוף והונאה בבחירות, לעונשי מאסר בפועל שאינם ניתנים לריצוי בעבודות שירות.