יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד נשא היום (חמישי) את הנאום המסכם לקמפיין הבחירות של 'יש-עתיד', בכנס שנערך בחולון בו השתתפו כ-2000 פעילי המפלגה מכל רחבי הארץ והוצגו בו גם פעילי ליכוד שעברו ליש עתיד.

לפיד אמר במהלך האירוע: "כדי שיהיה פה עתיד צריך לקרות דבר אחד חשוב ביום שלישי הקרוב. יום שלישי הקרוב צריך להיות יומו האחרון של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל. לא בגלל שהוא ימני, לא בגלל שהוא מהליכוד, אלא מפני שלא אכפת לו. כל מה שמעניין אותו זה התפקיד, ושיירת המכוניות. לא אכפת לו שקשה להם לגמור את החודש, לא אכפת לו שלילדים שלהם לא תהיה דירה, לא אכפת לו שתושבי עוטף עזה לא ישנים בלילות כי הם שואלים את עצמם מתי יתחיל הסבב הבא. ובגלל שלא אכפת לו, וכולם יודעים שלא אכפת לו, הוא צריך ללכת הביתה".
לפיד המשיך בדבריו והדגיש את החשיבות ב'יש-עתיד' חזקה לטובת הקמת קואליציה: "מה שאתם רואים פה זה לא קמפיין, זו מלחמה על דמותה של מדינת ישראל, מפני שאני מסתכל על ביבי ועל בוז'י, והם כבר מוכרים. בשביל להקים קואליציה הם יעשו פה מכירת חיסול. כל אחד מהשניים האלה כבר מוכן למכור הכל בשביל להקים קואליציה: לבטל את השיוויון בנטל, להחזיר את התקציבים לישיבות, להגדיל את הממשלה ל-30 שרים".

"בלי יש עתיד גדולה וחזקה, תקום פה ממשלה קיצונית שתמכור את מעמד הביניים הישראלי. רק יש עתיד חזקה, רק מרכז ישראלי חזק, ימנע הקמת ממשלה קיצונית - משמאל או מימין. לדיראון עולם ייזכר לבוז'י ולמפלגת העבודה שהם לא הצביעו בעד השיוויון בנטל, ובמקום זה ברחו ממליאת הכנסת כדי להתחבק עם אריה דרעי".

"אתם חושבים שהחיבוק הזה הוא בחינם? זו עיסקה.  אין לנו, ולעולם לא אתעייף מלהסביר את זה, דבר וחצי דבר נגד החרדים, אחינו הם, אבל החוזה הישראלי צריך להיות שווה לכולם. לכולם אותן זכויות, לכולם אותן חובות".
  

בתום דבריו העריך לפיד כי מפלגתו תהיה הפתעת הבחירות גם הפעם: "אני לא עוסק בתחזיות פוליטיות, אני לא עוסק בהערכות פוליטיות, אבל אני מכיר את הרחוב של יש עתיד. אנחנו כבר עברנו את זה פעם אחת, אז אנחנו יודעים לזהות את זה גם הפעם, הרחובות בוערים".

"זה אפילו יותר חזק ממה שזה היה בפעם הקודמת. זה שוב קורה מתחת לרדאר, ושוב בדיוק ברגע הנכון זה פורץ החוצה בעוצמה שאף אחד לא יכול היה לצפות. אנחנו המרכז הישראלי. המקום השפוי, ההגיוני, שבו נמצאים רוב אזרחי ישראל. ואנחנו לא הלוויין של אף אחד".