עניין רב בבחירות בארץ גם בשכנה מהצפון: בצעד חסר תקדים, פנה מנהיג הדרוזים בלבנון, וליד ג'ונבלאט, לדרוזים בישראל לתמוך ברשימה המשותפת.



ג'ונבלאט, ראש מפלגת "המפגש הדמוקרטי", המייצגת רוב הדרוזים בלבנון, אמר בהצהרה כי זוהי הפעם הראשונה שהמפלגות הערביות מתאחדות, וזוהי הזדמנות פז לחזק את החברה הערבית סביב הקונפלקט הפלסטיני-ישראלי, שמובל לכיוונים מסוכנים בצל המשך התמיכה הבינלאומית לצד הכיבוש, שלא לוחצים על מנת להפסיק את המשך הבנייה בהתנחלויות במטרה להביא שינוי דמוגרפי תוך גירוש האוכלוסיה, בנוסף להוצאה להורג, חיסול ופשיעה".



ג'ונבלאט הוסיף עוד, כי נוכח המציאות, "על הערבים הדרוזים לחזק את זהותם הערבית ושייכותם הלאומית לעם הפלסטיני, והרשימה המאוחדת היא מפלגה חשובה שתביא להשבת זכויותיהם המנושלות ולמען שיוויון אזרחי. אני תקווה שתיענו על מנת להביא לשינוי במצבכם".



יש לציין כי כתב העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" ערך לפני כשבועיים ריאיון מקיף עם ראש הרשימה המשותפת, עו"ד איימן עודה. במהלך הריאיון דיבר עודה על חד"ש, ועל השורשים העמוקים של המפלגה המשותפת לערבים ויהודים, וגם על הרשימה המשותפת.



"האסטרטגיה שלנו בנויה על שני דברים", אמר עודה. "לחזק את האחדות הלאומית בין בני העם שלנו עם הכוחות הדמוקרטים היהודים, וכן לעשות כל מאמץ על מנת להשיג את השיוויון האזרחי והלאומי. עניין זה יש להשיגו באמצעות שלום ופתרון צודק לסוגיה הפלסטינית, בסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית".



עודה הדגיש, כי הרשימה שבראשה הוא עומד אינה מסוגלת למנוע הקמת ממשלת אחדות בין נתניהו להרצוג-לבני, אך הוסיף כי "אנו מסוגלים למנוע מנתניהו להרכיב ממשלת ימין".



ראש הרשימה המשותפת הדגיש עוד, כי "אני חש יותר ויותר תמיכה ברשימה המשותפת ברחוב היהודי. בכל פעם שאני נמצא בתל אביב פונים אליי צעירים וצעירות יהודים, ומודיעים לי שהם הולכים להצביע לרשימה המשותפת. לאחרונה הרשימה המשותפת קיבלה את המקום השני אחרי הליכוד בלוד למרות שבית ספר ערבי אחד השתתף בבחירות הדמה. בנוסף, הרשימה המשותפת קיבלה שני מנדטים ברמת השרון, שהיא עיר עשירה במרכז הארץ, שאין בה אף תלמיד או מורה ערבי".