המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שיח מוופאק טאריף, דוחה את דבריו של מנהיג הדרוזים בלבנון, וליד ג'ונבלאט, שקרא בני העדה לתמול ברשימה המשותפת בבחירות הקרובות. 

בראיון לאתר "הונה" בשפה הערבית, אמר טאריף כי הדרוזים בישראל הם "חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ונהנים מחופש ביטוי וחופש לעשות כל העולה על רוחם". השיח' סיפר כי יש דרוזים שרצים בבחירות בשני הצדדים של המפה הפוליטית" נציגי העדה בכנסת משרתים את האינטרסים של הקהילה ללא קשר לאידיאולוגיה", הוא הוסיף. 
לדבריו, הדרוזים בישראל אינם מתערבים בעניינים של אחיהם במדינות אחרות, ולכן הוא מצפה מאחרים לכבד את זכותם של הדרוזים בישראל להצביע כפי שהם רוצים.

סגן שר החוץ לשעבר, מג'לי והבה, גינה את דבריו של ג'ונבלאט ברשת ב': "הוא אינו יודע גבולות, ועליו לדעת שאין לו זכות להתערב בפוליטיקה הישראלית, כפי שהדרוזים בישראל אינם מתערבים בפוליטיקה הלבנונית". 
ואילו אל"מ (במיל.) אסעד אסעד, בן העדה וחבר ליכוד בולט, קרא למנהיג הדרוזים בלבנון "להפסיק לבלבל את המוח". 
'ונבלאט, ראש מפלגת "המפגש הדמוקרטי", המייצגת רוב הדרוזים בלבנון, אמר בהצהרה כי זוהי הפעם הראשונה שהמפלגות הערביות מתאחדות, וזוהי הזדמנות פז לחזק את החברה הערבית סביב הקונפלקט הפלסטיני-ישראלי, שמובל לכיוונים מסוכנים בצל המשך התמיכה הבינלאומית לצד הכיבוש, שלא לוחצים על מנת להפסיק את המשך הבנייה בהתנחלויות במטרה להביא שינוי דמוגרפי תוך גירוש האוכלוסיה, בנוסף להוצאה להורג, חיסול ופשיעה".
ג'ונבלאט הוסיף עוד, כי נוכח המציאות, "על הערבים הדרוזים לחזק את זהותם הערבית ושייכותם הלאומית לעם הפלסטיני, והרשימה המאוחדת היא מפלגה חשובה שתביא להשבת זכויותיהם המנושלות ולמען שיוויון אזרחי. אני תקווה שתיענו על מנת להביא לשינוי במצבכם".