באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא התארחו ראשי מפלגת המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג וציפי לבני. הרצוג דיבר על הקושי שצפוי להיות לו בהרכבת הקואליציה, באם יקבל את המנדט מנשיא המדינה: "אני אתקל בקשיים אבל לא בהכרח אעשה שמיניות באוויר. אנו זקוקים למנדט משמעותי, אני זקוק לתמיכה מסיבית מהציבור שרוצה שינוי".



יו"ר המחנה הציוני ביקש להעביר מנדטים מהמפלגות הקטנות יותר למחנה הציוני ואמר למנחה רינה מצליח כי "יש צמא אדיר לשינוי בחברה הישראלית, יש רצון למהפך כדי לממש אותו אני והמחנה הציוני זקוקים לכוח משמעותי. זה אומר שמנדט ללפיד לא ישנה אבל מנדט לנו יכול להכריע את היכולת להרכיב קואליציה גדולה ורחבה. מרצ מפלגה שהודיעה רשמית שהיא תתמוך בי, מפלגה שאני מעריך, גלאון תהיה חשובה לנו כמו ששולה אלוני ז"ל היתה חשובה לרבין. במפלגות המרכז יש קהל שלעיתים לא מבין שהוא חוזר על טעות 2013, מי שרוצה שינוי שיתן כוח למחנה הציוני ובכל הכוח". 

הרצוג דיבר גם על האפשרות לממשלת אחדות או ברוטציה: "נתניהו לא צריך להיות אצלי ברוטציה, כי יש לי כוונה להחליף אותו. הציבור מאס בו, כל מטרתינו להחליף אותו להרכיב ממשלה אחרת. הוא הודיע שהוא הולך עם בנט וזה אומר שהוא הולך עם אלי ישי ומרזל".

לבני הכריזה כי לא תהיה ממשלת אחדות עם הליכוד: "הרצוג ירכיב את הממשלה הבאה ולא נהיה שותפים עם נתניהו. הדרך שלנו היא הרלוונטית ותהום פעורה בינינו לבין נתניהו. אם נתניהו יישאר בשלטון ביום שאחרי – כל ההכנות נעשו להחלטה במועצת הבטחון של האו"ם שכוללת את חלוקת ירושלים חזרה לגבולות 67, כל הדברים שרעים לנו אבו מאזן מקבל מהעולם כי הוא לא מאמין לנתניהו. הוכחתי שאני יודעת לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל".
לגבי מה שאמר נתניהו על כך שהרצוג יחלק את ירושלים אמר יו"ר המחנה הציוני:" גוש עציון יקר כמו תל אביב, אני מחוייב לתפיסת הגושים ולבטחון ישראל כאשר הירדן הוא גבול הבטחון של ישראל. מי שמעלה כבר שנים את הסוגיה של חלוקת ירושלים על סדר היום זה רק נתניהו. הוא כבר מודיע לעולם שיש מי שמוכן לחלק את ירושלים. בתקופתך העיר הזו חולקה עם בטונדות. רק אנחנו נדע להגן על ירושלים מאוחדת, מה שהוא עשה פגע באינטרסים של ישראל".