יור הרשימה המשותפת, איימן עודה, השתתף היום (שבת)  בכנס בחירות  ביפו ודיבר על הצורך בשיתוף פעולה בין האוכלוסיות המוחלשות בישראל. 

״אנחנו קוראים מפה לשותפות של כל האוכלוסיות המוחלשות במדינה. לא נסכים שימשיכו לשסות אוכלוסיה מוחלשת באוכלוסיה מחולשת. אנחנו מחפשים את הטוב הכללי של כלל האוכלוסייה". 

"החלטות על מלחמה ואפליה יעברו גם בלעדינו אך התקדמות לעבר שיוויון, שלום וצדק חברתי לא יקרו ללא המשקל האיכותי והכמותי של האוכלוסייה הערבית.״

 ח"כ אחמד טיבי נכח אף הוא בכנס ואמר: "אנחנו רוצים לתרום לשינוי המציאות העגומה שלנו ושל כולם בארץ הזו. אנחנו נרצה להפיל את הימין ואת הגזענות, אבל אנחנו לא בכיסו של אף אחד. אנחנו מאוד לא מרוצים מהצהרותיו של הרצוג על ירושלים המאוחsת ועל גוש עציון, ואני יכול לומר שבביקורו האחרון ברמאללה דבריו לא בדיוק גרמו לנחת בקרב מארחיו הפלסטינים". 

טיבי הוסיף  ואמר: "הרשימה המשותפת גורמת לעליית לחץ דמם של יריבינו בימין אבל אני כרופא מחוייב לטפל גם בהם".

חברת הכנסת חנין זועבי דיברה אף היא באותו כנס: "אנו בונים פרויקט דמוקרטי המבוסס על זכויות אדם אוניברסליות - צדק, שוויון וסולידריות. השיתוף שלא בא על חשבון זהותה הלאומית של האוכלוסיה הפלסטינית".

עוד הוסיפה זועבי, בהתייחסות לסירוב הרשימה לחתום על הסכם עודפים עם מרצ: "לא נוותר על זכות לזהות. אין סתירה בין הזהות הלאומית שלנו לבין האזרחות שלנו. אנחנו חברה אדישה, שלא מאמינה בכח שלה. אנחנו לא נקבל תכתיבים. לא רק כפלסטינית אני מדברת, אלא גם כאדם".