ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות המתמודדות בבחירות, למעט יהדות  התורה, מתייצבים כעת (שבת) אחד אחרי השני באולפן פגוש את העיתונות בערוץ 2, שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת העשרים.

עימות חריף התגלע במהלך פגישה בין שר החוץ אביגדור ליברמן ליו"ר הסיעה הערבית המאוחדת איימן עודה. ליברמן נכנס לאולפן בשעה שעודה סיים את הריאיון עם רינה מצליח ונשאל האם יש לו מה לומר לראש הרשימה המשותפת. ליברמן  אמר למצליח: "תודה שחשפת את פרצופו האמיתי של איימן עודה. מדובר בשקרן המשקר במצח נחושה בעברית באולפן".

"הוא בוגד כפליים, הוא בוגד באוכלוסייה הנוצרית שטובחים בה בלוב ובעזה ובכל מקום בעולם הערבי. הוא בוגד במדינה שלו, מזדהה עם החמאס, ולא מוכן לגנות את חנין זועבי ואת העוזר שלו", הוסיף ליברמן.

במהלך הראיון שלו סירב עודה לגנות מפורשות את דברי העוזר שלו כי ארגון דאעש למד ממעשי התנועה הציונית ב-1948 ואת דבריה של זועבי כי חיילי צה"ל אינם שונים מדאעש.

עודה שספג את המתקפה בפנים חתומות הגיב בשקט לדבריו של ליברמן : "הוא הפסיד קולות בראיון הראשון שלו והוא יפסיד עוד בראיון הזה".

נלחמת על הבית

מוקדם יותר דיברה יו"ר מרצ זהבה גלאון שאמרה כי היא נאבקת על גורלה של מרצ: "אני בהחלט חוששת מתסריט ש'רק לא ביבי' יהפוך ל'רק למרצ'. יש פה ספין שצריך לחזק את הרשימה הגדולה. גם אני רוצה להדיח את ביבי אבל אני חושבת שדווקא בימים האחרונים בוחרי מרצ מבינים שההצבעה האסטרטגית היא למרצ".

גלאון הוסיפה כי "אלו שרוצים  שהרצוג יהיה ראש ממשלה עליהם להצביע מרצ שכן אחרת ארבעה מנדטים של מרצ יילכו לפח. אנו תומכים בהרצוג. הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה רק על בעל הסיכוי". עם זאת גלאון סיפרה כי "לפי הסקרים הפנימיים שלנו אנו סביב 5 מנדטים". 
 

"ליברמן בנה את כל הקריירה שלו על שנאה" צילום: אלוני מור
 
על עמדת מרצ בנושא המשא ומתן עם הפלבטינים אמרה גלאון: "אני חושבת שיש לי חובה מהדרגה הראשונה להגיד לציבור לא את מה שהוא רוצה לשמוע אלא את מה שאני חושבת שהוא צריך לשמוע. להאבק בפערים באי שיוויון ושאי אפשר לשלוט על עם ישראל ולהפסיק את הכיבוש. הרצוג צריך מרצ גדולה לשמאלו. אם תהיה מנהיגות אמיצה אפשר להגיע להסכם. ההעובדה שאני אופטימית שזה אפשרי לא אומרת שאני נאיבית אבל אני יודעת מה האינטםרס האסטרטגי של מדינת ישראל. גם אם אין כרגע רוב בציבור לעמדה שלי אני דוגלת בה.

לשאלתו של ליברמן האם היא מסכימה שהרשימה המשותפת היא גיס חמישי לאחר שסירבה לחתום על הסכם עודפים איתה אמרה: "ליברמן בנה את כל הקריירה שלו על שינאה. על גזענות ועל שנאת ערבים. כן אני מאוכזבת. קיוויתי להסכם עודפים. אני לא אומרת שעכשיו כתוצאה מאי חתימת ההסכם שצריך להרים ידיים ולטרנספר את הערבים עם כל ההצעות הגזעניות של ליברמן". 
 

גלאון הדגישה כי "אנו מאמינים בדו קיום ובשיוויון. אני חושבת שליברמן שמעז לכנות את אזרחי ישראל גיס חמישי לא יגיע בסופו של דבר לבחירות.
הכרזתי לא אחת שמרצ תעשה הכל כדי שהרצוג יהיה ראש ממשלה אבל ליברמן לא ראוי להיות חלק מגוש מרכז שמאל. לא ניתן להפיל ממשלה של הרצוג.

לסיום אמרה כי "אם נהיה פחות משישה מנדטים זה יהיה כשלון". במקרה של כשלון אמרה כי "תכיל על עצמה מה שהיא מטיפה לאחרים".