"זה ניצחון ענק של הליכוד, זה הניצחון של ביבי והשטח", כך אמר הערב (שלישי) בהתרגשות הח"כ הטרי של הליכוד, יואב קיש לאחר פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה. קיש מתחיל קריירה חדשה לאחר שנים ארוכות כטייס בחיל האוויר ובחברת אל על.  



צהלות השמחה בביתן 10 בגני התערוכה נשמעו גם מחוץ לאולם ההומה. הר געש של אנשים שהמתח שמילא אותם בשבועות האחרונים התחלף בבת אחת בתחושת רווחה. תוצאות מדגמי הטלוויזיה אמש, שהראו כי הליכוד הצליח להשוות את מספר המנדטים מול המחנה הציוני ואולי אף לעבור אותו, גרמו לתומכי ופעילי המפלגה תחושה של ניצחון. גם אם הקרב טרם הוכרע, הניצחון כבר בהישג יד. 

הפעילים החליפו חיבוקים ונשיקות, דמעות של אושר נצצו בעיניים, ושוב נשמעו אותן צעקות מוכרות "היידה ביבי". עשרות צוותי טלוויזיה מכל העולם תיעדו את החגיגה.

ח"כית חדשה נוספת, נאוה בוקר, התקשתה להסתיר את דמעות האושר וההתרגשות על בחירתה בדיוק ביום הולדתו של בעלה, תת-ניצב ליאור בוקר, שנספה באסון הכרמל בסוף שנת 2010. "זה ניצחון ענק", התרגשה, "גם ברגעים הכי קשים האמנתי שננצח".
ח"כ חדש נוסף, אברהם נגוסה, שהגיע למקום ה-27, עד אמש לא ריאלי, אמר: "האמנתי עד הרגע האחרון שננצח".
מי שזכה לחיבוקים רבים היה ראש המטה, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, שאמר: "בחמשת הימים האחרונים הצלחנו לעורר את השטח והליכודניקים הגיעו והצביעו. הראיונות הרבים של נתניהו בתקשורת עשו את שלהם ועוררו את הפעילים". שר התחבורה ישראל כץ אמר בפנים קורנות: "אני מאושר. כל העולם היה נגד הליכוד וניצחנו". גם ח"כ דני דנון נראה מאושר, ואמר: "זה ניצחון גדול. הליכוד יהיה חזק יותר מהפעם הקודמת".
ככל שחלף הזמן נהרו עוד ועוד פעילים לגני התערוכה, אבל חלקם נותרו מחוץ לאולם בשל סידורי אבטחה קפדניים. הם התגודדו לכדי קבוצה גדולה והחלו בצעקות "היידה ביבי", שהזכירו את החגיגות במצודת זאב בימים הגדולים באמת, של מנחם בגין.

אחד הפעילים אמר: "ניצחנו את התקשורת ואת המיליונים שהלכו לשמאל. כולם רצו להפיל אותנו, אך השטח ניצח". פעיל נוסף אמר: "רק היום התחלתי להאמין שבאמת הליכוד ינצח, אחרי שכולם הספידו אותנו. הליכודניקים גילו אחריות ושמו מחל בקלפיות". פעיל נוסף, הודה: "חשבנו שיהיה צמוד ולא חשבנו על ניצחון. זה ערב גדול לליכוד". 
היו שהאמינו מראש שיהיה ניצחון. הם דאגו להביא אל האולם מראש כמה בקבוקי שמפניה, שנפתחו לכל תרועות. יו"ר צעירי הליכוד דוד שיאן, שנראה מאושר עד כדי שיכרון, אמר: "הליכוד זה בית ולא דבר חולף".

מה שהעיב במעט על השמחה הגדולה הייתה הידיעה שמפלגת יחד של אלי ישי, שותף פוטניציאלי כמעט בטוח, לא עברה את אחוז החסימה. המשמעות היא שכעת האיש שיכריע מי יהיה ראש הממשלה הבא הוא משה כחלון, יו"ר כולנו. בימים האחרונים הליכוד ניהל נגדו מתקפה חריפה שהחזירה רבים ממצביעיו לליכוד. השאלה היא כמה כעס צבר כחלון בגלל המתקפה הזו, וכמה משקעים נותרו בו מאז שכיהן כשר בממשלתו הקודמת של נתניהו. 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לתוצאות מדגמי הטלוויזיה כשצייץ בטוויטר: "כנגד כל הסיכויים: ניצחון גדול לליכוד, ניצחון גדול למחנה הלאומי בראשות הליכוד, ניצחון גדול לעם ישראל".

נתניהו התקשר, כפי שהבטיח, אל יו''ר הבית היהודי, נפתלי בנט. שני הצדדים מסרו כי השר בנט בירך את ראש הממשלה על ניצחונו והם סיכמו להתחיל במשא ומתן מואץ להקמת ממשלה לאומית, ולפעול בשיתוף פעולה למען ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל.



 השר ישראל כ"ץ הגיב על תוצאות המדגמים בערוץ 10: "התוצאות הן הישג ענק לליכוד ולראש הממשלה. היה כאן מסע ממומן. ציבור התומכים שלנו ראוי לצל"ש. צריך לאחד את המחנה הלאומי".  



יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ דני דנון, קרא ליו"ר כולנו, משה כחלון, לחזור למחנה הלאומי: "חזור הביתה. היום העם נתן לנו את המנדט להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל, ועל אנשי המחנה הלאומי להתלכד סביב הליכוד. יחד נוביל את הרפורמות והשינויים הנדרשים למדינה. טוב שלא תוקם כאן ממשלת שמאל, היינו יכולים למצוא את מדינת ישראל מידרדרת לנקודות רבות של אל-חזור".



לאחר פרסום המדגמים אמר ח"כ צחי הנגבי: "נתניהו יקים ממשלה ימנית עם אנשי המחנה הלאומי ולאחר מכן יפנה להרצוג". גם ח"כ אופיר אקוניס התייחס למדגמים ואמר: "מי היה מאמין שהליכוד יגיע להישג כזה".