לשון המאזניים של הבחירות, משה כחלון, שצפוי להיות שר האוצר הבא על פי כל ההערכות, נשא הלילה (רביעי) את נאום הניצחון של מפלגתו, לאחר שהסקרים נותנים לו בין תשעה לעשרה מנדטים.

"אנחנו, מפלגת כולנו, נמצאים בין הקיטוב בעם שלנו. אנחנו עומדים מעל הבמה הזאת, זה הזמן לאחות את השורות. זה הזמן לאחד. זה לא זמן לפילוגים. אנחנו באופן אישי סלחתי על כל ההכפשות שעברתי".

"מערכת הבחירות נגמרה וצריך למצוא את המשותף שמחבר אותנו לעם אחד. הגיעה השעה לפיוס בתוכנו. עכשיו הזמן לעשות מה שטוב לכולנו. הערב זה ערב של צניעות ודרך ארץ, ערב של הכרת הטוב. אין בי יהירות ולא שמחה לאיד. אבל יש בי גאווה גדולה. יצאתם איתי למסע קצר, אבל טעון, תובעני, מעייף, מתיש וכולנו, ברוך ה', עמדנו בו בגאווה, בגב זקוף".

כחלון הוסיף ואמר: "יש לנו אחריות במתכונת שאנחנו מציגים. אנחנו מציגים מפלגה שהולכת לטפל באנשים שזרקו אותם הרבה מאוד שנים. הולכים לטפל במעמד הביניים ובשכבות החלשות. לי כאחד ממייסדי המפלגה, יש התחייבות אחת - אני לעולם לא אשכח מאיפה באתי".

"לא נאבד את הכיוון לאן אני הולך ועבור מי אני נלחם. נעשה את זה במסירות, בתחושת שליחות ודבקות במטרה. מנחם בגין, עליו השלום אמר: 'לעולם אל תשווה את עצמך לאנשים גדולים, אבל תלמד מהם' ואני משתדל כל חיי ללמוד ממנחם בגין על החמלה, ללמוד על רגישות, על מלחמה בפערים החברתיים, על שיוויון וצדק חברתי".

"אני ומפלגת כולנו נאמנים לדרכו. אנחנו מאמינים שחייבים לנצח, לא יעזור שום דבר. מי שלא שואף לנצח מקבל את המציאות כפי שהיא. במציאות החברתית הכלכלית חברתית זקוקה לשינוי יסודי ועמוק. אסור להישאר אדישים, צריכים לבצע את השינוי הזה. בשביל זה צריך מנהיגות אמיצה, ערכית, יסודית וצנועה שיודעת לעשות את זה ולא רק מדברת".

"מדינת ישראל נמצאת במשבר חברתי עמוק, שמייצר לנו הזדמנות אדירה לכולנו לצאת ממנו. המסע מתחיל הערב. העם מצפה שנפסיק לדבר, הוא שמע אותנו מספיק, הוא מחכה לתוצאות, הוא ממתין לעבודה. אני מבקש להודות לכל אחד ואחת מכם, שנמצאים פה הלילה. אלה שעבדו, עמלו ולקחו חלק".