"לא הגיוני שמחאת המורים והסכסוך, יבואו על חשבון התלמידים, אין שום סיבה בעולם שבזמנים כאלה, שיש משא ומתן, יהיו עיצומים", כך אמרה היום (שלישי), יו"ר מועצת התלמידים הארצית, גל יוסף, במפגש חירום שהתקיים בבית החברה להגנת הטבע, בנושא ביטול הטיולים השנתיים. במפגש החירום נכחו נציגי החברה להגנת הטבע, בהם המנכ"ל, קושה פקמן, נציגי מועצת התלמידים הארצית, בראשות יוסף, נציגי ארגון ההורים הארצי ונציגים מארגונים נוספים. תלמידי בתי הספר ישבתו החל ממחר, יום רביעי, ובמסגרת השביתה יצאו התלמידים לטיולים ביוזמה ובשיתוף החברה להגנת הטבע. 
 
מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן, הדגיש את נחיצות הטיולים: "הטיול הוא ערך מהותי וחינוכי, דווקא בתקופה הזו, חשוב הקשר שלנו כאזרחים וכעם לארץ הזאת, הטיול הוא הדרך הטובה לחיבור הזה, לחיבור אנשים לארצם. נשק העיצומים שהופעל על ידי רן ארז, נעשה, לצערנו, בתחילתו של תהליך ולא בסופו. אנחנו קוראים לארגון המורים להפסיק עם העיצומים ולקיים דיון שפוי ופרגמטי. משרד החינוך עשה תהליך אדיר להוביל לבטיחות בטיולים בשנים האחרונות, טיולי מערכת החינוך הם בטוחים לחלוטין, אני בספק אם יש בעולם מערכת שמפקחת בצורה כזו על טיולים של התלמידים".
 
 יו"ר מועצת התלמידים הארצית, הדגישה במפגש כי מועצת התלמידים והנוער הארצית פועלת רבות לנסות ולמצוא פתרון לסוגיה: "הודענו כבר כי נשבית את הלימודים מחר, ובמקום זה נוציא מאות תלמידים לטיולים, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע. עכשיו אני מודיעה כי נשבית את הלימודים עד מוצאי שבת".
 

 אבי צרף, נציג ארגון ההורים הארצי האמר כי העיצומים פוגעים קשה גם בילדים וגם בהורים. "אני מקווה שבית המשפט, שידון בנושא ביום חמישי, יחליט על עצירת העיצומים של המורים. זוהי שביתה פראית ולא אחראית. יש לפתור את הסוגיה המשפטית ולעצור את העיצומים", כך צרף. עדי גפן, מנהל חברת הטיולים צעד קדימה,טען הביטול גורם לחברות הטיולים נזק בלתי-הפיך: "אני מייצג כאן לפחות עשר חברות טיולים. יש אלפי אנשים שלא עובדים כרגע - נהגי אוטובוסים, מדריכים, מאבטחים, אנשי מזון".
 
כאמור, מועצת התלמידים הארצית והחברה להגנת הטבע מוציאים מחר טיולים ברחבי הארץ: באזור יד הנדיב ומצוקי הכרמל, בהרי ירושלים ובנחל צין. הטיולים יודרכו על ידי מדריכים מוסמכים של החברה להגנת הטבע, כולל מאבטחים וחובשים, בהתאם לכללי הבטיחות של מערכת החינוך ובניהול מוקד טבע של החברה להגנת הטבע. כל המדריכים, המאבטחים והחובשים תורמים את היום הזה ופועלים בהתנדבות כחלק מהפעילות למען הטיול השנתי. במהלך הטיולים יתקיימו מעגלי שיח ובהן יעסקו המדריכים והתלמידים בחשיבות הטיולים בעיניהם. במקביל, מחר בחמש, תתקיים הפגנה מטעם איגוד מדריכי הדרך מול משרדי ארגון המורים, כנגד הפגיעה בפרנסתם של המדריכים והתנערות המורים, לטענת המרגינים מאחריות על תלמידיהבם.