לאחר שהגיעו עולים חדשים מצרפת לארץ, אמר (רביעי) שר השיכון והבינוי, אורי אריאל, כי הוא ישלח את העולים להתגורר בהתנחלויות. ראשי העבודה והתנועה ח״כ הרצוג וח״כ לבני הגיבו על תוכניתו של השר אריאל ואמרו: ״נתניהו ובנט מנצלים בלי שום בושה את העולים שרק עכשיו ספגו מכת טרור כואבת, לצרכים הפוליטיים שלהם במערכת בחירות". הם התייחסו למהלך, שישנה לטענתם את היחסים עם יהודי התפוצות ואמרו: "זו לא אידיאולוגיה, זה ניצול מצבם הרגיש של יהודי צרפת. המהלך הציני הזה יפגע במעמדה של ישראל בעולם, ויעמיק את הבידוד שנתניהו הכניס אותנו לתוכו, אלא גם פוגע עמוקות ביחסים שלנו עם יהדות התפוצות". 
בתגובה על אמירתו של אריאל, הגיב ח"כ אילן גילאון, יו"ר משותף בשדולת הדיור (מרצ): "על אריאל להפסיק לרקוד על הדם. כאילו לא די בכך שאריאל הוא השר לבינוי התנחלויות, הוא מנצל באופן ציני את האסון לצרכים פוליטיים". כמו כן, זהבה גלאון אמרה כי היא פנתה ליועמ״ש וועדת הבחירות המרכזית, בעקבות מכתבו של אריאל למועצת יש״ע.
, אמר: ״זהבה גלאון היא האחרונה שיכולה להטיף לי על ציונות. בניגוד לה ולשותפיה, היהודים בצרפת הם ציוניים אמיתיים, אוהבי העם והארץ שרואים בהתיישבות בארץ-ישראל חשיבות לאומית". עוד הוסיף אריאל: "בניגוד לזהבה ושותפייה, שעסוקים בנהי ובכי, אני עסוק בעשיה ופועל למציאת פתרונות לקליטת העולים בכל הארץ, במיוחד ביישובים להם ביקוש רב מצד העולים. פניתי למועצת יש״ע, כפי שפניתי לשלטון המקומי והמועצות האזוריות ואני לא מתכוון להתנצל על זה. אם זהבה רוצה להתלונן זאת זכותה היא מביכה רק את עצמה״.