"זו הייתה צליפה של השוטר. המנוח לא היה מעורב בתקרית שליד בית הספר. הוא נורה לנגד עיניהם של בני המשפחה", כך סיפרו הבוקר ל"מעריב אונליין" בני משפחתו של הצעיר סאמי חאלד ג'עאר (20), שנורה למוות הלילה על ידי שוטר בעיר הבדואית רהט בדרום.


מוחמד ג'עאר, בן משפחתו של המנוח, סיפר: "האירוע היה בתוך בית הספר, אך הצעיר היה בכלל בחצר ביתו, שזה מעבר לכביש. כנראה שהיו יידויי אבנים, ומיד השוטרים שלפו נשק והתחילו לירות לכל עבר. הוא נורה למוות לעיני אמו ואחיותיו. גם אביו שראה את בנו גוסס לנגד עיניו התעמת עם השוטרים, הותקף ונעצר". על פי עדויות בני המשפחה, התקרית אירעה בבית הספר "א-נור" בשכונה 26 ברהט, שנמצא מול בית המנוח. 

גורם במשטרה: "יכול להיות שהוא נהרג מיריות שנורו ממתחם המשפחה"

ממשטרת מרחב הנגב נמסר כי "אבנים, סלעים ומקלות יודו אתמול בלילה לעבר שוטרים שהגיעו לפעילות יזומה כנגד תחנת סמים בשכונה 26 ברהט. כתוצאה מכך שלושה שוטרים פונו לבית החולים לאחר שנפצעו מהאבנים".


על פי המשטרה, השוטרים שנקלעו להמון רב, נסקלו באבנים והותקפו על ידי המון. על מנת לחלץ עצמם מהמקום ביחד עם שני העצורים, הם ירו באוויר. במשטרה התקבלה הודעה על בחור שפונה במצב בינוני מהזירה כשהוא פצוע ירי ובהמשך דווח על פטירתו. נסיבות ומקור הירי נמצאים בבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים".

דוברת מרחב הנגב, רפ"ק נאוה טבו, מסרה בתגובה למעצר אביו של ההרוג, כי "ישנם שבעה עצורים, חלקם נעצרו בחשד לסחר בסמים, והאחרים בחשד לתקיפת שוטרים. אביו של ההרוג נמנה על העצורים בחשד לתקיפת שוטרים". 

עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו –'מעריב אונליין'

מקור במשטרה מסר ל"מעריב אונליין", כי "יכול להיות שהמנוח נהרג מיריות שנורו לעבר השוטרים ממתחם המשפחה", אולם בני המשפחה מכחישים בתוקף טענות אלו, ומדגישים כי "איש לא ירה לעבר השוטרים". ממשרד המשפטים נמסר, כי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה בודקת אירוע שבמהלכו נהרג אזרח אתמול ברהט כתוצאה מירי.

הפינוי של ג'עאר, אמש

מח"ש ומשרד המשפטים יהיו מעורבים בחקירה

אתמול בלילה קיים מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, הערכת מצב בסיומה הוחלט שחקירת אירוע יידוי האבנים ותקיפת השוטרים והעצורים תוטל על ימ"ר נגב. בסיום הישיבה נפגש מפקד מרחב נגב, תת ניצב אמנון אלקלעי, עם ראש עיריית רהט טלאל אל-קרינאווי, וצוותו. 

מהמשטרה נמסר, כי במהלך הפגישה ציין אל-קרינאווי, כי "אני מברך על הפעילות נגד נגע הסמים בעיר, וביחד עם גורמי המרחב והמחוז נפעל להידברות עם האוכלוסיה על מנת לאפשר את קיום החקירה והלוויתו של ההרוג  ללא הפרות סדר נוספות". מפקד המרחב תת ניצב אמנון אלקלעי ציין, כי "המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי אלו המבקשים לקחת את החוק ליידים ונוקטים באלימות כלפי שוטרים המבצעים את עבודתם ותביא למיצוי הדין עם כלל המעורבים".

כמו כן, ציין אלקלעי כי "המשטרה מתייחסת לזירת הירי בה נפצע הצעיר ולאחר מכן נפטר בבית החולים כזירת פשע חמור לכל דבר ועניין. למקום זומנה עוד אתמול מעבדה ניידת ונאספים ממצאים. לאור חומרת האירוע, הוחלט להעביר את חקירת המקרה ליחידה המרכזית. המשטרה ביקשה את בדיקת וחקירה של מח"ש ומשתפת פעולה באופן מלא ומוחלט כדי להגיע לחקר האמת. עד אז ולאור העובדה שנסיבות מותו של הצעיר אינן ברורות כלל ועיקר, יש לתת לגורמים המקצועיים לחקור ולהמתין בסבלנות לתוצאות הבדיקה".

במקביל, ד"ר לוטפי ג'עאר, בן דודתו של ההרוג, סיפר: "מדובר בצעיר בן 20 שנהרג בחצר של הבית. השוטר שירה בו למוות לא היה בכלל בסכנת חיים. הוא ירה בו בדם קר ממרחק 50 מטרים. אפילו אם הוא יידה אבנים לעבר השוטרים, יש נוהל שימוש בנשק. מדוע לירות בו ישר? היד קלה מאוד על ההדק, ולצערי תמיד זה קורה כשמדובר בערבי. אני שמסייע לחולים ללא שום הבדל, מרגיש כעת שאני בסכנה, כמו כל צעיר ערבי. זה איום ונורא. הגזענות הולכת וגוברת כל הזמן, ולצערי אנחנו משלמים את מחיר הגזענות בדם של הצעירים שלנו".

"תחושה של כעס גדול מאוד", סיפר ד"ר ג'עאר. "גם אביו עצור, ואנחנו מנסים להרגיע את הצעירים. למרות הכעס, המז"פ הגיע בארבע לפנות בוקר, וחקרו את התקרית. ביקשנו מהצעירים לא להתעמת עם השוטרים, כי הם בעצם עושים את עבודתם. איפשרנו להם שטח רגוע, כדי שהם יעשו את המוטל עליהם ויוציאו לאור את האמת. אנחנו רוצים שמי שירה למוות בסאמי יקבל את עונשו על פי דין, ולא בצורה ברברית. יש להעמיד את השוטר לדין. אנחנו נמצאים במדינת חוק בסופו של עניין". סאמי ג'עאר נלקח לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. הוא הותיר זוג הורים, חאלד והדס, ו-7 אחים ואחיות.

"מדובר בצעיר שקט, רגוע ומעולם לא היה מעורב אפילו בריב או בקטטה, ואני לא אומר את זה בגלל שהוא מת", סיפר ד"ר ג'עאר. "הוא בן אדם שעובד מסור מאז היותו ילד. הוא עובד ביום וישן בלילה. אתמול חזר מוקדם הביתה עם אביו שאסף אותו מבאר שבע, כי היו עיצומים במפעל. בדרך כלל בשעה כזאת הוא היה אמור להיות בעבודה, ואז נורה למוות על ידי שוטר".

ממשרד המשפטים נמסר, כי "על פי החשד אתמול בשעות הערב במהלך פעילות יזומה של משטרת ישראל לאיתור סוחרי סמים ברהט, החלה התפרעות של תושבי השכונה שבמהלכה בוצעה תקיפת שוטרים וירי מנשק חם. בנסיבות שעדיין נבדקות הובהל תושב השכונה כשהוא פצוע אנוש לבית החולים כתוצאה מירי שם נקבע מותו". החקירה מנוהלת ע"י צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים.