נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, הפגינו היום (שני) שכנות טובה בשעה שאירחו במעונם כשלושים משוכני המשכן לקפה ועוגה. בשבועיים האחרונים הוזמנו השכנים להגיע אל המפגש באמצעות שלטים שנתלו בבתי הדירות שבחלק הקרוב למשכן של רחוב הנשיא.



״שכנים יקרים״, נכתב בשלט שנחתם על ידי הנשיא ורעייתו, ״לפני מספר חודשים עברנו למקום מגורינו החדש במשכן נשיאי ישראל ובשל התקופה עמוסת האירועים שאפיינה את חודשינו הראשונים במשכן, לא הזדמן לנו להכיר אתכם באופן אישי. מכיוון שאנו מאמינים כי מוטב מאוחר מאשר אף פעם, ברצוננו להזמינכם לשבת יחד על כוס קפה ועוגה בטרקלין בית הנשיא".


 

הנשיא ברך את השכנים שהגיעו ואמר: ״היה לנו חשוב מאוד לפגוש אתכם היום כי הבית הזה הוא לא רק הבית של נחמה ושלי לשנים הקרובות בעזרת השם, הוא גם הבית של כל אזרחי ישראל". 

רעיית הנשיא, נחמה ריבלין, אמרה לאורחיה: "מאז שעברנו לבית הזה אני לא כל כך רואה אנשים ברחוב כמו שראיתי בבית הישן, בעבר הכרתי את השכנים דרך הילדים שנפגשו בגינה ואחר כך דרך הטיול עם הכלב. היום המצב שונה ויוצא לי לראות אתכם פחות ולכן אני שמחה לארח אתכם כאן ומקווה שנמשיך לשמור על יחסי קרבה וידידות. אני מזמינה אתכם לדפוק בדלת מתי שרק יחסר סוכר".

את דברי השכנים פתח אמיר שורק, סטודנט הגר בשכנות לבית הנשיא, שאמר: ״בשם השכנים אני רוצה להודות לכם על ההזמנה, אני חושב שהמפגש היה רעיון נהדר, דלתנו תמיד פתוחה גם בפניכם, ואם תזדקקו לסוכר אצלנו אין, אבל תמיד תמצאו בדירה 7".


הנשיא עם שכניו. צילום: דוברות בית הנשיא

הנשיא שאל מי בנוכחים סטודנט, ולמעלה ממחצית מהשכנים הרימו יד, הנשיא הופתע והתעניין בגובה שכר הדירה, אך חלק מהסטודנטים השיבו כי הם מנועים מלענות כי בעל הדירה שלהם הגיע גם הוא למפגש.

הסטודנטיות הצעירות סיפרו כיצד מאבטחי המשכן נותנים יד בעת צרה, כשזוג אופניים נגנב או כשבגלגל הרכב מתגלה פנצ׳ר והשכנות הוותיקות סיפרו כיצד בימי מצוקה וחולי, ידעו מאבטחי המשכן לבוא ולסייע כשאחד מהשכנים המבוגרים נפל ונחבל. 
 
הנשיא שאל האם יש גם קושי במגורים לצידו והשכנים ענו כי בדרך כלל, הם אינם חווים בעיות, למעט ימים מיוחדים כמו בחג הסוכות כשהנשיא ורעייתו פותחים שעריהם לכל בית ישראל ואז התנועה המרובה ברחוב וההמולה סביב האירוע מקשים מעט על החיים ברחוב הנשיא.

בטרם עזבו הנשיא ורעייתו את הטרקלין, שאל הנשיא את השכנים: "אולי אתם יודעים, איפה אפשר לקנות פה קלפי סופר-גול לנכדים?", ונענה בשמחה על ידי מספר סבים וסבתות מוותיקי הדיירים ברחוב.