פקחים של האו"ם המוצבים בגולן לאורך הגבול עם סוריה הבחינו במזלט"ים שבאו מכיוון ישראל, לפני ואחרי התקיפה שבה נהרגו לוחמי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה האיראנים - כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון הלבנוני "דיילי סטאר". "המזל"טים מעל הרי הגולן הם הפרה של הפסקת האש מ-1974 בין ישראל וסוריה", הוסיף  דובר האו"ם פארהאן האק. 



האק נשאל האם פקחי האו"ם הבחינו במשהו יוצא דופן בזמן התקיפה, וענה כי הפקחים הבחינו ב"שני מטוסים לא מאוישים טסים מכיוון ישראל וחוצים את קו הפרדת האש". הוא הוסיף כי שעה לאחר מכן ראו הפקחים עשן המיתמר "ממקום אותו לא הצליחו לזהות במדויק". 
 
"אנו מגנים כל הפרה, וקוראים לכל הצדדים לחדול מפעילות שתגביר את המתח שכבר קיים", ציין האק אולם לא פירט האם המזל"טים היו אזרחיים או צבאיים, ולא אמר שהם היו ישראלים. גם השגריר הסורי באו"ם בשאר ג'פארי, הגיב על דברי האו"ם: "תודה לאל, סוף סוף האו"ם מתעורר מהתרדמת שלו". 

גם הבוקר בגבול הצפון ממשיכים לשמור על שגרת אימונים. למרות המתיחות הרבה גרף האימונים של צה"ל לא משתנה, וגדודים שהחלו תרגולים על הגבול ממשיכים בפעילותם, לאחר שאתמול על פי דיווחים זרים הצבא פרס סוללות כיפת ברזל. גם במוצבים על הגבול רמת הכוננות עלתה מחשש לפיגוע נקמה באחד מהם. גם בנושא זה בצבא מתורגלים היטב וכוננות גבוהה נשמרת שם גם בתקופות שגרה.

בישראל הרשמית ממשיכים לשמור על שתיקה בנושא, אולם הבוקר החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני כדי לדון על ההשלכות של האיומים שנשמעים מכיוון חיזבאללה בלבנון ומאיראן. 

אתמול הודעה איראן כי בין ההרוגים גם בריגדיר גנרל מוחמד עלי דאדי, מבכירי משמרות המהפכה האיראניים, אך נמנעה מלציין כי חמישה אנשי צבא איראנים נוספים נהרגו כפי הנראה בתקיפה. הרוג נוסף הוא עימאד מורנייה, בנו של המפקד הצבאי של חיזבאללה עימאד מורנייה שחוסל לפני כשש שנים.
 
הפרסומים הלילה באיראן על כך שעלי דאדי, נהרג במהלך התקיפה משנים באופן משמעותי את ההישג המבצעי של החיסול. עלי דאדי נחשב לבכיר מאוד ומוותיקי הגנרלים האיראנים שביצע תפקיד של יועץ ביטחוני לנשיא אסד במלחמה במורדים. אם עד אתמול היה ברור כי חיזבאללה לא יעבור בשתיקה על החיסול כעת יש הערכה כי האיראנים ידחפו לנקמה גדולה לאחר שהתברר כי עלי דאדי בין המחוסלים.