מתקרבים להכרעה בפרשת טלנסקי. לאחר שלפני כשבוע וחצי הציג עורך הדין אורי קורב, התובע מהפרקליטות בתיק טלנסקי, נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, היום (חמישי) טען נציג ההגנה, עו״ד אייל רוזובסקי, והציג את סיכומי ההגנה, לא לפני שתקף את עדת המדינה בתיק, שולה זקן, וההתנהלות בעניינה מצד המדינה: "זהו תיק יוצא דופן וחריג. יש חריגות בתחילת התיק ובסופו. קשה להשתחרר מהרושם שהתביעה נחושה להכריע ויהי מה, עד כדי שהם רוצים להרשיע את אולמרט בעבירות מס שכבר התיישנו. קשה להשתחרר מהרושם שהם רוצים להרשיע ויהי מה”.

אולמרט זוכה בפרשת טלנסקי ביולי 2012. העבירות שיוחסו לו הן עבירות של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. במסגרת פרשת טלנסקי, כך על פי קביעת בית המשפט המחוזי אז, איש העסקים משה טלנסקי העביר לאולמרט סכומי כסף שונים, במזומן, במעטפות. השאלה שנשאלה היא, האם קופת המזומנים שישבה אצל מקורבו, עו״ד אורי מסר, הייתה קופה לצרכים אישיים או לצרכים פוליטיים.

אז קבע המחוזי כי אין די ראיות כדי להרשיע כך את ראש הממשלה, ובפרשה שהובילה לפרישתו מראשות הממשלה הוא זוכה. לקראת סיומו של המשפט בפרשת הולילנד, שם הורשע אולמרט על כך שאחיו קיבל חצי מיליון ש״ח מעד המדינה המנוח בפרשת הולילנד, שמואל דכנר, ועוד 60 אלף ש״ח דרך עדת המדינה בתיק, ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן.

גם זקן עצמה הורשעה בפרשת הולילנד ומרצה את עונשה בימים אלו, ולאחר פחות משמונה חודשים היא צפויה בימים הקרובים להשתחרר מהכלא. בתמורה, מסרה זקן לפרקליטות, מה שמאמינים שם, עשוי להיות ״די ראיות״ כדי להרשיע את אולמרט בפרשה זו. במסגרת הערעור העליון ביקשו וקיבלו בפרקליטות את האפשרות לחזור למחוזי, להציג בפניו את הראיות החדשות, הקלטות של זקן ועדותה של זקן ביחס ליומניה ולהקלטות, על מנת שיכריע, האם כעת ניתן להרשיע את אהוד אולמרט. 
עו״ד רוזובסקי סבור שלא ניתן להרשיע. עורך דינו של אולמרט אמר במהלך סיכומיו במחוזי בירושלים על הקלטותיה של שולה זקן, כי ״אנחנו סבורים שהקלטות לא קבילות. הקלטות עדותה של זקן, והיומן של זקן שהתביעה מבקשת שיהיה היום ראייה נגד אולמרט, לא מסירים את הספק שהביא לזיכויו של אולמרט. ההיפך הוא הנכון".

"גברת זקן בעיניי בלתי אמינה לחלוטין״, הוסיף עו״ד רוזובסקי, ״אי אפשר לסמוך על שום דבר שהיא אומרת. היא לא בחלה בשקרים. בכל דבר שקשור לקלטות היא שיקרה. שיקרה בשאלה של מחיקת הקלטות, שיקרה בשאלות המחיקה ועריכת הקלטות, שיקרה בשאלה למה הקליטה. היא שיקרה ושיקרה ושיקרה. אמרה שמעולם לא מחקה. היה ברור, לכל מי שהיה באולם, שזקן באה לחסל את אולמרט".
עו״ד רוזובסקי התייחס גם לפתק שנחשף בשבוע שעבר, שנטען כי שולה זקן הביאה איתה מהבית. מהפתק עלה כי לאולמרט חשבון בנק בשוויץ, ״כיצד יכול היה התובע לדעת כי הסיפור בשוויץ הינו אמת? האם בדק את זה? האם זהו תובע אחראי? האם הדברים האלו קשורים למשפט טלנסקי?״, אמר וחזר על טיעוניו ביחס לאמינותה של זקן.
עם סיומם של סיכומי התביעה וההגנה, בית המשפט המחוזי יתכנס כדי להחליט האם ההקלטות שנשמעו במהלך המשפט קבילות, והאם ניתן להרשיע בהסתמך עליהם, על תוכנם, ועל עדותה של שולה זקן, כדי להרשיע את אולמרט בפרשת טלנסקי.