אחרי אין ספור ניסיונות ליישב את ההדורים בין שני הפלגים המצויים בסכסוך בישיבת פונוביץ' בבני ברק, פשטו היום (חמישי) לפנות בוקר חוקרי מרחב דן במשטרה לישיבה וביצעו עיכובים ומעצרים של 30 מתלמידי הישיבה, חברים בשני הפלגים, בחשד לעבירות אלימות חמורות והפרות סדר.


מדובר בסכסוך ישן שמסרב לגווע בין פלג האברכים של הרב שטיינמן מבני ברק לפלג ההולך אחרי הרב אוייערבך שמקום מושבו בירושלים. במהלך השנה האחרונה, כחלק מסכסוך פנימי בתוך הישיבה, התקבלו במשטרת מרחב דן עשרות תלונות בגין עבירות אלימות, קטטות, השחתת רכוש כולל הצתות ואיומים שהופנו אפילו לעבר שני הרבנים המהווים את מקור הסכסוך.

במשטרת מרחב דן וגם במחוז ירושלים טיפלו בכל אירוע נקודתי בנפרד, תוך ניסיון להשכין שלום בין הניצים ובמסגרת זו אף התקיימה לפני כשמונה חודשים פגישה עם הרבנים ששמם נקשר לסכסוך, כדי ליישב את ההדורים בין שני הפלגים.


חרף הניסיונות ומאמציה של המשטרה המשיכו המעורבים להתעמת ביניהם, לפגוע פיזית האחד בשני, לבצע פעולות של הצתה והפרת סדר ולשלוח מסרים מאיימים.

מפקד מרחב דן נצ"מ שמעון לביא שהחליט לעשות סוף למהומות בישיבה הנחה את שוטרי המרחב לפעול כך שיושב הסדר במקום ולעצור את קומץ תלמידי הישיבה שבאופן עקבי מלבים את הלהבות מפירים את החוק והסדר.

מפקד המרחב הדגיש כי "מדובר בישיבה מכובדת ואיכותית המהווה את ספינת הדגל של הישיבות הליטאיות בבני ברק בפרט ובארץ בכלל. הפעילות המשטרתית מטרתה להשליט סדר ולהשיב את תחושת הביטחון במקום על ידי טיפול נקודתי בכל אירוע עברייני. הפעילות  מכוונת כלפי אותו קומץ מתוך תלמידי הישיבה אשר בחר לנקוט בדרך של אלימות והפרת הסדר כדי להשתלט על סדר היום בישיבה".