הותר לפרסום. סכסוך בין שני זוגות מעורבים של יהודיות ובני מיעוטים שגלש לפסים אלימים במהלכם חיבל אחד הזוגות ברכבו של הזוג האחר, התדרדר עד כדי הצתה של יחידת הדיור בה התגורר הזוג היריב והסתיים במותה הטראגי של אישה שנלכדה בחדר שבעליית הגג שבו התגוררה מעל לאותה יחידת דיור שבערה. 

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרה של צעירה יהודיה, תושבת העיר, עד ליום חמישי ומעצרם של שני בני מיעוטים החשודים במעורבות בהצתה ובגרימת מותה של הקורבן עד ליום ראשון. בית המשפט אסר לזהות את פרטיה של החשודה.

במוצאי שבת לפני כשבוע וחצי ב-24 בינואר הוזעקו כוחות כיבוי אש מירושלים וצוותים של מד"א ומשטרה לרחוב בצלאל בצראווי 15 בפסגת זאב, שם בערה וילה בת שלוש קומות, שבדיעבד הסתבר שהפכה למלכודת מוות.

בתום פעולות הכיבוי אותרה בעליית הגג אורית לונדון ,24, דיירת שהתגוררה בחדרון ללא חלון וכשניסתה לחלץ עצמה מהמקום הבינה כי דלת חדרה החלה לבעור. הצעירה פונתה לבית החולים במצב קשה בשל שאיפת עשן ומספר ימים לאחר מכן נפטרה בבית החולים.
 
מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי הורה על העברת החקירה למפלג התשאול ביחידה המרכזית בירושלים (ימ"ר) שכבר באותו ערב עצרה צעירה יהודייה בת 24 החשודה במעורבות בהצתת הוילה. זמן קצר לאחר מכן נעצרו שני חשודים נוספים תושבי כפר עקב, מוחמד שוויקי וחאמיס רג'אבי, שעל פי החשד היו מעורבים גם הם בהצתת הוילה בשל סכסוך ישן.
 
חוקרי הימ"ר הצליחו לחשוף כי בין החשודים לבין הדיירת שהתגוררה באחד החדרים באותה וילה, ביחד עם בן זוגה בן מיעוטים תושב מזרח ירושלים קיים סכסוך כאמור שהיווה את המניע להצתה. מהחקירה עלה כי החשודים וידאו תחילה כי היחידה שבה התגוררו יריביהם ריקה מאדם וזאת אחרי שהתקשרו לטלפון שלהם, הם הגיעו למקום ברכבו של אחד מהם שנותר ברכב ואילו השניים האחרים פרצו ליחידת הדיור הציתו אותה וגנבו מתוכה בשמים ובגדים לפני שנמלטו.

עוד עלה כי קודם לכן חיבל על פי החשד בן זוגה של הדיירת ברכבו של אחד החשודים בעקבות הסכסוך המדובר, ומעשה זה הוביל לכאורה את החשודים להצית את הדירה. 

במשטרה מציינים כי מדובר בווילה פרטית שבעליה מתגורר בקומה התחתונה. את שתי הקומות העליונות הוא פיצל וחילק למספר יחידות דיור לצרכי השכרה כאשר חלקן ללא חלון או פתחי אוורור. בימים אלו נבחן הנושא מול הרשות המקומית כדי לבחון את חלקו של בעל הדירה במותה של לונדון.
 
שלושת החשודים שנעצרו נחקרו בחשד לרצח תוך כדי ביצוע עבירת אחרת של הצתה ומעצרם הוארך מספר פעמים. בחקירתם קשרו עצמם לאירוע והחשודה אף הודתה בחלקה במעשה ושחזרה את האירועים אל מול מצלמות חוקרי המשטרה.
 
מפקד המחוז ניצב משה צ'יקו אדרי, שיבח את חוקרי היחידה המרכזית וציין כי הפעילות החקירתית שבוצעה במקצועיות, ואשר הביאה למעצרם המהיר של החשודים ראוייה לכל שבח. "משטרת ירושלים תפעל למיצוי הדין עם החשודים שבפעולתם גרמו למותה של אזרחית תמימה", אמר.