120 תלמידי הישיבה התיכונית 'בני חיל' בקדומים, המוגדרים על פי משרד החינוך כתלמידים בעלי קשיים לימודיים, אשר סובלים מדרגות שונות של הפרעות קשב וריכוז, קיבלו בסוף השבוע הודעה מהנהלת בית הספר כי היא מפסיקה להפעיל את הפנימייה הפועלת בבית הספר, ובמקביל החלו הורי התלמידים מיום ראשון להשבית את הלימודים, זאת בשל קיצוצי מצד משרד החינוך אשר לטענת הנהלת בית הספר לא מאפשרים את המשך פעילותו של המוסד, מאחר וכרגע הם ממנים רק כ40% מילדי בית הספר.


"משרד החינוך כבר הגיע לסיכום מול 'בני חיל' על המשך פעילותו כמסגרת מיוחדת , אולם ימים ספורים טרם החתימה על ההסכם סיים שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון את תפקידו, וכעת מנכ"לית משרד החינוך מבקשת להתעלם מההסדר שכבר סוכם, דבר אשר הוביל את בית הספר לסגור את שעריו", טוען הרב חיים גולדברג, ראש הישיבה. "המשרד דורש מאיתנו או להפוך לבית ספר לחינוך המיוחד, או לפתוח את שערי בית הספר לתלמידים רגילים ולשנות לחלוטין את אופי המוסד".

לדברי המנהל, למרות הרקע הקשה של התלמידים, אחוז ההצלחה בבגרויות שלהם עומד על כ90%, רובם מסיימים 12 שנות לימוד ומתגייסים לצה"ל.


שי טרבס, הורה לתלמיד כיתה י' בבית הספר: "מסגרות לימוד רבות לא הצליחו להחזיק את הבן שלי ולייצר לו מסגרת מתאימה. עד שהוא הגיע לבני חיל עברנו הרבה בתי ספר, כאן בבני חיל מאמינים בו ונותנים לו יציבות. אני בתור אבא בסך הכול רוצה שהבן שלי יסיים תיכון עם תעודת בגרות לא מבין מדוע משרד החינוך מחליט לפגוע בעתיד של כל כך הרבה צעירים".

נוח סידו , תלמיד כיתה י"א:"נפלטתי ממערכת החינוך בכיתה ט' והתחלתי לעבוד במכולת שביישוב שלי ואז הרב גולדברג ראה אותי וניסה לשכנע אותי להצטרף לבית הספר ולא רציתי ואז הוא דיבר עם הורי ובזכות זה החלטתי להצטרף לישיבה, והיום אני מסיים את כל הבגרויות ".

'בני חיל" בקדומים מצויים מאז הקיץ, לאחר שנים רבות של קשיים תקציביים, במגעים עם משרד החינוך להעברתם לחינוך המיוחד על מנת לאפשר להם לקבל תקציבים המתאימים לאוכלוסיית התלמידים. הנושא נמצא בהליך, ומתקדם לקראת מעבר, כשיש לפתור מהמורות שונות שנצברו בשנים האחרונות, המשרד נמצא בקשרים תמידיים עם הבעלות ועם הנהלת בית הספר ולא פוסק מניסיונותיו להציע סיוע במסגרת האפשר, ובמסגרת החוק.

ממשרד החינוך נמסר:'בני חיל" קדומים מצויים מאז הקיץ, לאחר שנים רבות של קשיים תקציביים, במגעים עם משרד החינוך להעברתם לחינוך המיוחד על מנת לאפשר להם לקבל תקציבים המתאימים לאוכלוסיית התלמידים. הנושא נמצא בהליך, ומתקדם לקראת מעבר, כשיש לפתור מהמורות שונות שנצברו בשנים האחרונות, המשרד נמצא בקשרים תמידיים עם הבעלות ועם הנהלת בית הספר ולא פוסק מניסיונותיו להציע סיוע במסגרת האפשר, ובמסגרת החוק".

 עם סגירת העיתון  נמסר ממטה המאבק של ההורים כי: "נתבקשנו ע״י משרד ראש הממשלה לחדול מהשביתה לזמן מה על מנת לאפשר דו שיח בין הצדדים. 
אנו מפסיקים את המאבק ל-72 שעות בתקווה שזמן זה ינוצל ע״י משרד החינוך לצורך הגעה להסכם הוגן שיאפשר המשך פעילותה של הישיבה בתקצוב הוגן.
במידה ולא תחול התקדמות במשא ומתן עם משרד החינוך,כפי שהובטח לנו על ידי משרד ראש הממשלה,נשוב להשבתה ולמאבק ביתר שאת,עד שנבטיח לילדינו מקום טוב וראוי ללמוד בו.