טרדגיה בניו זילנד:  ישראלית נהרגה הבוקר (שבת) וחמישה נפצעו לאחר שהרכב המסחרי (וואן) בו הם נסעו  הידרדר לתהום בעומק של יותר מ-40 מטרים ליד העיר  כרייסטצ'רץ' באי הדרומי במדינה. על פי הדיווח, מצבה של אחת מהפצועות קשה, ומצבם של השאר בינוני עד קשה.  משרד החוץ אישר  את הפרטים ומסר כי הוא נמצא בקשר עם הרשויות בניו זילנד ועם המשפחות של הנפגעים בארץ. 



על פי הדיווח בכלי התקשורת בניו זילנד, מדובר בשלושה זוגות של ישראלים בשנות ה-60 לחייהם, שהיו בטיול ושכרו רכב מסחרי (וואן). הבוקר, בסביבות השעה 10:20 (שעון מקומי), הרכב סטה והידרדר לתהום סמוך לעיר כרייסטצ'רץ', הנמצא באי הדרומי. סיבת ההידרדרות לא ברורה. 




פינוי הפצועים מאזור התאונה בניו זילנד. צילום: אתר TVNZ 


 שלושת הגברים שהיו ברכב הצליחו להיחלץ, ואחד מהם הזעיק עזרה. כוחות חילוץ גדולים שהגיעו למקום חילצו מהרכב את שלוש הנשים הלכודות, אחת מהן ללא רוח חיים. הפצועים פונו במסוק לבית החולים, כשמצב אחת מהן קשה מאוד ומצבם של השאר בינוני עד קשה.

כוחות החילוץ שהגיעו למקום סיפרו כי העובדה שלא היו הרוגים נוספים היא "מדהימה", כלשונם. 

שלשום נהרג  ישראלי בן 24 בהודו, כאשר נפל מרכבת בעת נסיעה ממומבאי לגואה. מחקירת המשטרה בהודו עולה שאין חשד לפלילים. הודעה נמסרה לשגרירות ישראל, שביחד עם משרד החוץ החלה בסידורים להטסת הגופה לארץ.

בשנה האחרונה נהרגו 17 ישראלים בתאונות בחו"ל. לפני כשבוע  נהרג ישראלי במפולת שלגים באתר סקי במערב שווייץ. בדצמבר נהרגו שני ישראלים בתאונת דרכים, בדרכם לאמסטרדם.