הסכם הגרעין עם איראן עמד במרכז הפגישה הבוקר (ראשון) בין מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, למוחמד זריף, שר החוץ האיראני.



השניים, אשר נועדו במינכן במסגרת הוועידה לביטחון, שוחחו במשך כשעתיים וגרמו לדאגה רבה בישראל עקב החשש כי המעצמות יתקדמו לעבר הסכם שלא יהיה מספיק טוב עבור ישראל.



זריף עצמו, שרואיין בפאנל שהתקיים בוועידה, סיפר כי איראן ממש לא מתכוונת להגיע לנשק גרעיני, ואמר: "אין לנו שום תוכניות לייצר נשק, אנחנו מעולם לא חשבנו על ייצור של נשק. כל הדיווחים על כך פשוט לא נכונים". גם כאשר ניסו הפאנליסטים להקשות עליו, חזר זריף על האמירות.

לאחר מכן, כיוון זריף את דבריו כלפי ישראל ותקף: "הם לא יכולים לייצר מסך עשן כדי לכסות על הפעולות שלהם, אז הם מתעסקים באיראן. איראן לא מאיימת על אף מדינה, אנחנו לא מאיימים בכך שנשתמש בכוח, איראן לא מאיימת שכל האופציות על השולחן. הם ממשיכים להפר את זכויות האדם של הפלסטינים, הם ממשיכים בפעילויות האגרסיביות שלהם נגד סוריה ולבנון".

זריף הוסיף כי איראן לא מאיימת על אף אחת מהמדינות "בעוד שהם ממשיכים לפגוע באזרחים פלסטינים, לבנונים, סורים וירדנים תחת התירוץ שמדובר בכוחות איראניים וכי אנו מסכנים את העולם".

על רקע הפגישה בין השניים, התייחס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסוגיה לפני ישיבתה השבועית של הממשלה: "המעצמות ואיראן שועטות קדימה להסכם שיאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני, דבר שיסכן את קיומה של מדינת ישראל".

נתניהו הבהיר כי בכוונתו לפעול נגד ההסכם: "בסוף השבוע התקיימו שיחות בין מזכיר המדינה האמריקני לשר החוץ האיראני. הם הודיעו שבכוונתם להשלים הסכם מסגרת עד סוף מארס. מכאן הדחיפות של מאמצינו לנסות לבלום הסכם רע ומסוכן זה. אנחנו נמשיך לפעול ולהוביל את המאמץ הבינלאומי נגד התחמשותה של איראן בנשק גרעיני, נעשה הכל ונפעל בכל דרך כדי לסכל הסכם רע ומסוכן שיטיל עננה כבדה על עתידה של מדינת ישראל וביטחונה".