החורף יחזור מחר (חמישי) ובסוף השבוע לפקוד את ישראל, ובגדול: על פי התחזיות, צפוי מחר גשם לסירוגין מצפון הארץ ועד לצפון הנגב מלווה בסופות רעמים ורוחות חזקות. בחרמון , בצפון הגולן ובהרי הגליל ירד שלג. לקראת ערב ירד שלג בהרי המרכז וירושלים. בדרום הארץ יהיה אביך. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. יש חשש לשטפונות במקומות המועדים, בדגש על הנחלים דרגה וחצצון (קיבוץ מצפה שלם). 

גם ביום שישי צפווים הגשמים החזקים להימשך, שלג יוסיף לרדת בהרי הצפון ובהרי המרכז כולל ירושלים, וגם בהר הנגב ייתכן שלג. הסופה צפויה להיחלש בהדרגה בשבת לקראת שעות הערב. 

כבר היום צפוי משעות הצהריים גשם מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. בחרמון ירד שלג שיימשך כל היום. גם בלילה צפוי גשם לפרקים בצפון הארץ וגשם מקומי  במרכז ובצפון הנגב. הטמפרטורות צפויות לרדת בצורה חדה. 
 
המשטרה נערכת  לסופה שצפויה עם צוותי 4×4 לטובת חילוצי שלג, במשטרה מזהירים את המטיילים לשמור על הכללים בנחלים, ולא לנסות לחצות את הזרימה שלהם, גם אם היא נראית חלשה. כמו כן מבקשים מהציבור הישמע להוראות פקחי רשות הטבע והגנים, ולעמוד במקום גבוה ובטוח רחוק מערוץ הנחל. 

בשל תחזית מזג האוויר הסוערת הצפויה החל ממחר, פתחו המועצות והרשויות בצפון חדרי מצב.  עיריית צפת הודיעה כי תעמיד לקראת הסופה הצפויה 25 מפלסות שלג אשר יוצבו בכוננות ברחבי העיר. אחד הדגשים העיקריים יהיה פתיחת צירים ראשיים, ובראשם ציר הגישה למרכז הרפואי זיו המשרת את תושבי העיר והאזור כולו. המוקד העירוני תוגבר בכוח אדם והוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח בצירים ראשיים. העיריה הוציאה לתושבים אזהרת סערה עם הנחיות היערכות הכוללות הצטיידות במוצרי מזון, תרופות וציוד רלוונטי לחירום, בהם תאורת חירום ניידת ואתי חפירה.

"אנו עושים ככל העולה בידנו בכדי להיערך לסופה, אולם עלינו לזכור שאיתני הטבע עלולים להיות חזקים מאתנו", אמר ראש עיריית צפת אילן שוחט, "ולכן אני מצפה מהתושבים לגלות אחריות ותרבות של מוכנות כפי שהיה בסערות הקודמות".

במועצה האזורית גולן נערכים לאירוע שלג וקור עז שיתפרס על פי התחזיות עד לדרום הגולן כבר מגובה 300-400 מטר. גם שם מומלץ לתושבים להצטייד במלאי מזון, מים, תאורת חירום, ציוד ואוכל לתינוקות, וכמו כן תרופות חיוניות למספר ימים. המועצה מאתרת כעת משפחות אשר זקוקות לסיוע באמצעי חימום בכדי לספק להם את הנדרש.

גם במועצה האזורית מרום הגליל תיערך היום ישיבת היערכות אחרונה של כלל המחלקות לשעת חירום. ראש המועצה עמית סופר ביקש מהציבור להיערך לשהייה ממושכת בבתים. "על פי תחזיות מזג האוויר ביצענו היערכות מוקדמת. לצד ההיערכות יש לקחת בחשבון שלטבע חוקים משלו ולא תמיד יהיה ניתן לספק מענה לכל סוגיה ולכן על התושבים להיערך בהתאם".

במועצה האזורית הגליל העליון מצפים להקצנת מזג האויר החורפי, הפעם עם צפי לשלג גם בקיבוצים וביישובים הנמוכים יותר. קב"ט המועצה אסף לנגלבן קובץ הנחיות היערכות לקראת השלג שיבושי תנועה, הפסקות חשמל צפויות, מניעת הצפות, קפיאת ברזי מים ועוד. אגף התנועה במחוז הצפוני נערך לסגירות וחסימות צירים במידת הצורך. במקרים אלו יופצו הודעות בכלל אמצעי התקשורת. כמו כן, יתוגברו מוקדי 100 על מנת לספק שירות ומענה לאזרחים במצוקה ואף יוקם מוקד מידע ארצי.