העיצומים בפרקליטות ממשיכים ומחריפים: ועד הפרקליטים הודיע היום (א') על החרפת העיצומים בהם הוא נוקט, בשל פעילותה של נציבות הביקורת על הפרקליטות. הפרקליטים השונים יפסיקו לחתום על הודעות ובקשות ערעור, בתחום הפלילי והאזרחי. כבר לפני כשבועיים הודיעו בארגון כי כל המסמכים יזדקקו מעתה לחתימת פרקליט מחוז. פרקליט המדינה, שי ניצן, הודיע לפרקליטי המחוז בתגובה כי הם לא יחתמו על המסמך, ועכשיו בארגון, כאמור, מחריפים את העיצומים. 

המשמעות של ההחלטה היא דרמטית. ערעורים שהפרקליטות מגישה קצובים בזמן, במצב כזה עשרות של ערעורים פלילים ואזרחיים עשוים שלא להיות מוגשים, גם שעמדת המדינה היא כי יש להגיש. כך למשל אם בתיק פלילי מסויים זוכה אדם שבפרקליטות סבורים שיש להרשיעו, או שנגזר עליו עונש קל מידי, הערעורים פשוט לא יוגשו, ולא ניתן יהיה לשנות את הגלגל, ולהגישם באיחור. עם זאת, בתיקים עקרוניים או בעלי חשיבות גבוהה, יכולים גם פרקליטי המחוז לחתום על הערעורים, אולם אז יווצר עומס משתק, אותו מנע ניצן על ידי הוראתו לפרקליטי המחוז. 
לימור פלד, יו"ר ועד הפרקליטים, אמרה עם פרסום ההודעה על החרפת העיצומים כי, "בכל יום אנחנו מגלים את התוצאות הקשות של פעולת הנציבות שהן החלשת הפרקליט הבודד במלחמה נגד ארגוני הפשיעה ובהגנה על הציבור. לכן אנו נאלצים להחריף את צעדינו. ביקורת חכמה ומחזקת מתמקדת בכשלים מערכתיים במטרה לשפר ולא ברדיפה אישית ולרוב גם קטנונית של פרקליט אחד. מדובר בהמצאה ישראלית שאין לה אח ורע בעולם. החלשת הפרקליטים ויכולת העמידה שלהם מול לחצים ואיומים אדירים היא החלשת הדמוקרטיה וזו בשורה רעה עבור כל אזרח ותושב החי כאן"