משפחתו של חולה קשיש מאחד היישובים בעמק החולה הבריחה אותו מבית החולים לאחר שסירבה לניתוח – והוא נפטר בביתו. האיש (88) הובא במוצאי שבת בידי בני משפחתו לבית חולים זיו בצפת, כשהוא סובל מכאבים עזים בבטנו.



בדיקות הרופאים העלו כי למטופל יש נקב במעיים הגורם לזיהום חמור המסכן את חייו, והדרך היחידה להצילו היא לבצע ניתוח דחוף תוך כמה שעות. החולה סבל מדמנציה ולכן לא היה יכול לתקשר עם הרופאים בכוחות עצמו. אשתו של המטופל סירבה לאפשר את ההליך, וטענה כי היא משמשת כאפוטרופוסית של בעלה ועל כן ההחלטה בידיה.



הצוות הרפואי ביקש ממנה להציג מסמכים המוכיחים זאת, אך הם לא היו ברשותה. הרופאים שוב ניסו לשכנע את בני המשפחה לאפשר לחולה לעבור את הניתוח ואמרו כי אם זה לא יקרה הוא ימות בתוך שעות ספורות. המשפחה ביקשה לשקול את הנושא והרופאים השאירו אותם לבדם, אך כאשר חזרו גילו כי המשפחה עזבה את בית החולים עם המטופל, ללא אישור.



מבית חולים זיו נמסר כי הצוות הרפואי הודיע למשטרת ישראל מיד על היעדרו של החולה ובמקביל נעשו פניות ללשכה המשפטית של משרד הבריאות וכן למחלקה הסוציאלית של משרד הרווחה, כדי לאפשר להחזיר את החולה הנמצא בסכנת חיים לניתוח מיידי. אך לפני שהצליחו להשיב את המטופל לבית החולים, הוא נפטר בביתו. דובר מחוז צפון במשטרת ישראל, סנ"צ משה ויצמן מסר בתגובה לאירוע: "בעקבות המקרה המשטרה פתחה בחקירה". עדיין לא ברור אם לאישה אכן היה מנדט מבית המשפט לשמש כאפוטרופוסית של בעלה ואם ייפתח נגדה הליך פלילי.