40 בני אדם נעצרו המהלך הלילה (שני) על ידי רשות המיסים בחשד שהעלימו מס בסכום של 150 מיליון שקלים. על פי החשד, העצורים, תושבי מזרח ירושלים והדרום, ניהלו בארבע השנים האחרונות מערך הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף מיליארד שקל, וגרפו לכיסם את תשלומי המס המיועדים למדינה.

חקירה סמויה בנושא החלה לפני כשנה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים וברשות המסים. לטענת החוקרים, החשוד המרכזי בפרשה, תושב מזרח ירושלים כבן 37, עמד בראש רשת המפיצה חשבוניות מס פיקטיביות בסך מאות מיליוני שקלים, הקים מערך מאורגן של פעילים על מנת שיפתחו 'חברות קש' על שמם תמורת תשלום חודשי קבוע. באמצעות עשרות החברות שהוקמו, הופצו חשבוניות פיקטיביות ללקוחות וחברות שונות, בעיקר בתחום הבנייה, על מנת להתחמק מתשלום מס כדין. על פי אומדני רשות המסים נגרעו בשיטה זו מקופת המדינה מסים בהיקף של כ-150 מיליון שקלים. 
הכסף מחשבוניות המס, כך עולה, הופקד בחשבונות בנק שנרשמו על שם 'חברות הקש', וצ'קים נפדו במזומן בצ'יינג'ים בירושלים. בכסף שנפדה רכשו החשודים דירות ורכוש רב לשימושם הפרטי.

במהלך המעצרים הלילה נתפס רכוש רב המיועד לחילוט. בין היתר נתפסו רכבי יוקרה, כסף מזומן בסך של כמיליון שקלים, צ'קים בשווי של כ-2 מיליון שקל וכן חשבוניות בנק ונכסי נדל"ן.
החשודים יובאו היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים החל מהשעה 13:00.