במערכת הפוליטית לא חיכו זמן רב על מנת להגיב על דוח הדיור, שמציג את הקפיצה האדירה במחירי הדירות משנת 2008 ועד שנת 2013.



פרט ל"אשמים" במצב, אשר הטילו את האחריות אחד כלפי השני, הגיעו תגובות רבות - הן מהפוליטיקאים וגם מגופים אשר משוייכים בצורה כזאת או אחרת לדוח.



יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז') הרצוג אמר בתגובה: "אני אוביל את המלחמה על פתרון המשבר וכל השרים בממשלה שאקים יהיו חיילים בה. זה דוח אמיץ שמוכיח שוב את מה שכל מי שרוצה בית בישראל יודע- ביבי נכשל. הוא לא עשה כלום בדיור, כלום למען משפחות צעירות וכלום למען אזרחי ישראל שמגיע להם בית. דיור לאזרחים הוא אחריות של ראש ממשלה ולכן אני אוביל את המלחמה על פתרון המשבר וכל השרים בממשלה שאקים יהיו חיילים בה".


עוד הוסיף הרצוג כי "הבעיות המוצגות בדוח הן לא בעיות שצריך רק לזהות -  ראש ממשלה אחראי. הוא לא חוקר או עיתונאי.  אנחנו נחזיר לאזרחים את התקווה".

במפלגת כולנו האשימו לא רק את נתניהו, אלא גם את לפיד ואת נפתלי בנט: "הדוח מעניק ציון נכשל לממשלת יוקר המחייה של נתניהו-לפיד-בנט. הציבור בישראל לא זקוק לדוח כזה או אחר בכדי להבין את המצב הקטסטרופלי בו אנו נמצאים. הציבור מרגיש את המצב בכיס שלו יום-יום בסופר, בבנק, במשכנתא ובשכר הדירה.

עוד הדגישו במפלגת כולנו, כי עצם העובדה שהדוח לא מתייחס לשנת 2014, בה לפיד כיהן כשר האוצר, מסתירה מחדל גדול יותר. לטענתם, תכנית מע"מ 0 של יאיר לפיד גרמה נזק אדיר לציבור בישראל בכלל ולזוגות הצעירים בפרט והרחיקה אותם מחלום הדירה ב-160,000 שקלים נוספים שממילא אין להם". 

מהבית היהודי נמסר כי "דוח המבקר מוכיח ששר הבינוי אורי אריאל והבית היהודי זיהה נכון את הכשלים עם כניסתו לתפקיד וידע לפעול לתיקון נזקים של שנים. מדיניותו של השר אריאל שהביא לשיא שיווקים מאז קום המדינה של מעל 50,000 דירות,יזם והפעיל את תכנית מחיר מטרה, חתם על הסכמי גג עם הרשויות המקומיות, שילש את המלאי התכנוני וקידם את תכנית נתיב לדירה היא הפתרון היחיד לבעיית הדיור."
 
בתנועת ש״ס הגדירו את ניהול המדינה בתקופה אותה סוקר הדוח, כ"חובבני וחסר אחריות", והוסיפו כי "הדוח מוכיח את מה שהיה ברור מלכתחילה, לא היו אנשים בעלי נסיון ויכולת ביצועית בהגה ההנהגה".

החברה להגנת הטבע: "התנפלו על מערכת התכנון, התעלמו מערכי הסביבה"
 
מהחברה להגנת הטבע נמסר: "בשנים האחרונות היה זה "בון - טון" ממשלתי וציבורי, להתנפל על מערכת התכנון, כאילו הייתה היא האשמה העיקרית במשבר הדיור, ובשל כך הומצאו מושגים כמו "סופרטנקר", "וד"לים", "ותמ"לים" - ועדות שמטרתן "לייעל את מערכת התכנון" ולמעשה הביאו לעקיפת זכות הציבור בתכנון ולהתעלמות מערכי הסביבה. ממצאי המבקר מוכיחים כי ועדות אלה, בניגוד להצהרות הגדולות, לא הביאו לפתרון המשבר, ולעומת זאת חיזוק מערכת התכנון הקיימת, תוך שידרוג המערכות בתקנים ומשאבים, הם אלה שהגבירו את ההתייעלות התכנונית". 

עו"ד גיל גן-מור, מהאגודה לזכויות האזרח, מסר כי "הדוח מראה בצורה ברורה, כי משבר הדיור אינו טעות אלא תוצאה של מדיניות, שכן הממשלה הפקירה את זכותנו לדיור, וכשכבר הכירה בבעיה, נקטה בצעדים לא נכונים ולא אפקטיביים".