האם  יפתחו הליכים פליליים נגד ראש הממשלה בפרשות השונות? היום (ה׳) צפוי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לכנס דיון מכריע בפרשות מעון ראש הממשלה ולהכריע האם לקבל את המלצת הפרקליטות והדרגים המקצועים, בניהם מפכ״ל המשטרה, שבחנו את עדותו של מני נפתלי, מנהל המעון לשעבר ואת החומרים שהועברו ליועץ, בין היתר על ידי המבקר, בעקבות הדוח המיוחד על הוצאות מעונות ראש הממשלה.



בדיון אמורה להתקבל הכרעה בשאלה האם לפתוח בהליכים פלילים נגד ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו, ונגד אחרים המעורבים בפרשות השונות הקשורות במעונות ראש הממשלה. במוקד הדיון: פרשת הבקבוקים, פרשת רהיטי הגן, פרשת החשמלאי ופרשות משנה נוספות העוסקות בטענות להוצאות מנופחות, תוך הצגת מצגי שווא לכאורה, וחשש לחשבוניות פיקטיביות.

היועץ וינשטיין שב אתמול (רביעי) ארצה, לאחר שהות קצרה בלונדון ולאחר שאישר למשטרה, ביום חמישי שעבר, לגבות את עדותו של מנהל מעון ראש הממשלה לשעבר, מני נפתלי, המצוי בהליכי תביעה אזרחים נגד ראש הממשלה, משרד ראש הממשלה ובכירים בסביבתו של נתניהו, בתמורה לחסינות מהפללה עצמית.

הדרגים המקצועיים כבר הכריעו: חקירה פלילית באזהרה

העדות נגבתה משך כל הלילה והושלמה במהלך תחילת השבוע. נפתלי העלה טענות רבות שייבחנו היום, אולם הדרגים המקצועים כבר הכריעו: אין מניעה אלא לקבל את גרסתם של בני הזוג נתניהו ויתר המעורבים, מה שככל הנראה יצריך לא הליך של בדיקה, אלא חקירה פלילית, מאחר וזו צפויה להיות באזהרה. 

החומרים שהועברו ממשרדו של מבקר המדינה כללו ״חשש לפלילים״, כהגדרתו, תוך שהוא מתייחס הן לפרשות שלא בוקרו בדו״ח: רהיטי הגן, הבקבוקים ופרשות ״נוספות״ - לשון הדוח, אלא גם לפרשה המצויה בליבו של הדוח: פרשת קבלן החשמל, במסגרתה נטען כי הועסק קבלן חשמל, חבר מרכז הליכוד, שנפסל על ידי ועדה מקצועית במשרד ראש הממשלה, תוך יצירת ״מצג מטעה״.

במשרד המבקר ציינו בשיחה עם מעריב אונליין לאחר פרסום הדו״ח, בתגובה לטענת הליכוד כי הוא אינו מעלה חשש לפלילים כי, ״הדו״ח לא רק מעלה חשש לפלילים אלא שהנושא כבר מצוי בבדיקת הפרקליטות בהמשך להתכתבות בנושא״. המבקר אף העלה תמיהה על כך  שהדיווחים הצביעו על קריאה לאותו חשמלאי ״בכל סוף שבוע, לרבות יום כיפור״, וכי לא הייתה בקרה אם העבודות אכן בוצעו, שכן אשת הקשר היא שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 
בתוך כך, שלשום המשטרה אישרה כי נמצאו סתירות בעדות שכנו של גיסו של מני נפתלי, שכזכור, ביום שני מסר עדות ותצהיר חתום בו סיפר על ארגזים שהעביר נפתלי לבית גיסו, ובהם טובין מבית ראש הממשלה. לכאורה: הסיבה להוצאות המנופחות. במשטרה הבחינו בסתירות בעדותו ביחס לתצהיר והחליטו שעדותו תהפוך לחקירה באזהרה תוך חשש כי מסר עדות ותצהיר כוזבים. ייתכן כי גם מה שעורר את חשדם של החוקרים היא העובדה כי  עורך דינו של אותו שכן מתלונן הוא לא עורך הדין אפריים דמרי, גיסה של חברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד.