סגן המפכ״ל לשעבר, ניצב ניסים מור, צפוי לעמוד לדין כבר בשבועות הקרובים, בעקבות הפרשה שבמסגרתה הודח מהמשטרה לפני כחודש. כתב האישום יכלול שורה של עבירות מין, בהן הטרדות מיניות תוך ניצול יחסי מרות, ביצוע מעשה מגונה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי חקירה. במח״ש סירבו אתמול להתייחס לנושא ומסרו כי ״התיק נמצא בבחינת הפרקליטות״.


קצין בכיר במשטרה, המעורה בפרטי הפרשה, אמר אתמול (רביעי) כי "לפי מה שידוע לנו, מדובר בתיק סגור ומבוסס למדי, אולם בסופו של דבר ההחלטה נתונה בידי הפרקליטים שמטפלים בתיק, ולכן צריך להיות זהירים בנושא".

החקירה נגד מור החלה בעקבות תלונה שהתקבלה מצד אחת מפקודותיו, שוטרת בשנות ה־30 לחייה, שטענה כי לאחר שביקשה את עזרתו של הסמפכ"ל, הוא התייצב בביתה והחל לשלוח לה מסרונים ש"נושאים אופי מיני בוטה". במהלך החקירה איתרו החוקרים מתלוננות נוספות שחיזקו את טענות השוטרת בנוגע להתנהלותו של מור.

לאחר שנערמו הראיות לכאורה, נחקר מור במשך שעות ארוכות במחלקה לחקירות שוטרים. הוא הכחיש בחקירותיו כי ביצע עבירות פליליות וטען כי ניהל מערכות יחסים בהסכמה עם כמה שוטרות. לאחר החקירה זימן אותו לשיחה המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו, שבמהלכה דחה את בקשתו של מור להתפטר מהמשטרה, והודיע לו כי החליט לפטר אותו לאלתר.


אוספים ראיות

בינתיים המשיכו במח"ש באיסוף הראיות, ובימים האחרונים הועבר חומר החקירה לבחינת הפרקליטות, שתצטרך כאמור לקבל את ההחלטה אם להגיש כתב אישום נגד הניצב המודח. על פי הערכות, כתב האישום צפוי להיות מוגש נגד מור כבר בתקופה הקרובה, לאחר שהחוקרים יתבקשו לבצע כמה השלמות אחרונות בתיק.

במקביל ממשיכות להתנהל במח"ש החקירות הנוספות של קצינים בכירים במשטרת ישראל. בין היתר מדובר בניצב חגי דותן, עד לאחרונה מפקד מחוז חוף, החשוד בהטרדות מיניות, מעשים מגונים, ניצול יחסי מרות והפרת אמונים. גם מפקד תחנת באר שבע לשעבר, נצ"מ משה איבגי, ממשיך להיחקר בחשד לעבירות מין. שני קצינים נוספים שנחקרים הם נצ"מ ידידיה סבג מאגף התנועה ונצ"מ מוטי חריב, לשעבר מפקד ימ"ר חוף. סבג חשוד כי הטריד בשיחות טלפוניות בעלות אופי מיני אזרחית שיצרה עימו קשר, גם לאחר שהבהירה לו כי הדבר פוגע בה. חריב חשוד בהטרדות מילוליות גם כן. כל הארבעה ממתינים להכרעה בעניינם.