אינסטינקט בריא של חייל צה"ל מנע הערב (חמישי) אסון.



צעיר פלסטיני בן 17 חמוש בסכין הגיע לצומת גוש עציון והתקרב לעברם של לוחמי גולני בעמדה שאבטחה את הטרמפיאדה בצומת. הצעיר ניסה לדקור את החייל, שהגיב מיד ודרך את נשקו. האירוע הסתיים ללא נפגעים והחיילים אזקו את ההתוקף שנעצר והועבר לחקירה של כוחות הביטחון. בתחקור ראשוני עולה כי הצעיר ביצע את המעשה בניסיון להיעצר. 

 
מחסומים הפכו לאחרונה ליעד אטרקטיבי לנסיונות פיגוע, כך בחודש ספטמבר בוצע ניסיון פיגוע דריסה במחסום אייל כשהתוקף ניסה לדרוס חיילים ואזרחים שהיו במקום. ניסיון פיגוע נוסף שסוכל לאחרונה בחודש אוקטובר, התרחש סמוך למחסום סאלם הממוקם בקרבת ג'נין, כאשר לוחמי משמר הגבול זיהו חשודים שהחזיקו מטעני צינור על גופם. בשני המקרים לא היו נפגעים והתוקפים נעצרו. 

עלייה משמעותית בנסיונות החדרת אמל"ח לישראל
 

בצה"ל מדווחים היום על עלייה משמעותית של 66 אחוזים בניסיונות החדרת אמצעי לחימה לשטח ישראל דרך מעברים מסודרים. מדובר בניסיונות להחדרת רובים, סכינים, גרזנים וזיקוקים.
גורם בכיר בצה"ל סיפר כי מאז בניית החומה וסגירת הגבול, מירב ניסיונות ההברחה מתבצעים דרך המעברים. ברוב המקרים, אומר הגורם הבכיר, מדובר בפלסטינים שמנסים לחדור לישראל עם אמצעי הלחימה כדי לבצע פיגועים כנגד כוחות הביטחון בתוך שטח ישראל, בדומה לפיגוע שאירע הערב בצומת הגוש.
מנתונים שמציג צה"ל היום עולה כי ישנה עלייה חדה של 21 אחוזים בתפיסת שוהים בלתי חוקיים המחזיקים בתעודות זהות מזוייפות, שעלות הנפקתן בשטחים עומדת על כ-6,000 שקלים. בצה"ל מודים שבשטחים ישנה מעבדה איכותית שמייצרת את תעודות הזהות המזוייפות. הגורם הבכיר מציין כי הנתונים מתייחסים לכמות התפיסות של השוטרים הצבאיים במעברים, אולם בפועל הנתונים גבוהים הרבה יותר.