בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן הערב (ראשון) בבקשתם של השלטון המקומי וארגון ההורים להוצאת צווי מניעה, בנושא הטיולים השנתיים.



בתום הדיון, שופטי בית הדין פסקו על הפסקת העיצומים. בהתאם לכך, הטיולים אשר תוכננו למחר בבוקר, יתקיימו כרגיל.



מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ציינה, כי המשרד מייחס חשיבות רבה לטיולים השנתיים, שכן הם מקנים ערכים לימודיים, חינוכיים וחברתיים, ומהווים חלק בלתי נפרד מתהליך עיצוב דמותו של בוגר מערכת החינוך. משרד החינוך לא מקל ראש בנשיאת אחריותם של המורים בטיולים – עם זאת, הניסיון מלמד שעמידה בנהלי המשרד מונעת אסונות ואירועים חריגים בטיולים. המנכ"לית הדגישה, כי המשרד מחויב לשמירה על שלומם של התלמידים ועל שלומם של הצוותים החינוכיים. בהתאם לזאת, המשרד מעניק להם חגורת ביטחון רחבה, המבטיחה את בטיחות הטיול.



בנוסף לאמור, הצהיר משרד החינוך במסגרת הדיון המשפטי, כי הוא מוכן להעביר הדרכות נוספות למורים המלווים טיולים, במטרה להגביר את תחושת הביטחון של צוותי החינוך.



מארגון המורים נמסר כי בקשתו של משרד החינוך להוצאת צווים מהווה חוסר אחריות משווע כלפי התלמידים ההורים והמורים. רן ארז, יו"ר הארגון, אמר: ״למשרד החינוך יש את התעוזה לחייב את המורים ללוות טיולים ללא הסמכה על חשבון בטיחותם של תלמידים, אפילו שגם משרד המשפטים וגם היועצת המשפטית של משרד החינוך קבעו שיש לשפר את הבטיחות של הטיולים על ידי הוספת קציני בטיחות״.



ארז הוסיף כי ארגון המורים היה מוכן לקיים הדברות עם משרד החינוך, ולהפסיק את העיצומים לשבועיים לצורך מו״מ. כזכור, הארגון הפסיק את העיצומים כבר פעמיים לבקשת המשרד על מנת להגיע להסדר ולמרות זאת, אף אחד מהנושאים שעלו כמו הוספת קציני בטיחות, מורי של״ח, הכשרה וכיוצ״ב לא קודם. 


 


כזכור, לפני כשלושה שבועות, ארז, הודיע כי החל מה-1 במרץ יופסקו יציאות המורים לטיולים במידה ומשרד החינוך לא ידאג לנהל עם ארגון המורים מו"מ בדבר מינוי קציני בטיחות בבתי הספר והסדרת נהלי הבטיחות בכלל.