בעיית החניה לבעלי עסקים באזורי תעשייה ידועה ומעוררת קושי רב בכל הנוגע לפריקה וטעינה של סחורה. לכן, כשבעלי העסקים ברחוב השילוח בפ"ת קיבלו את הבשורה כי הוחלט להקצות להם שתי חניות לצורך פריקה וטעינה, היה מדובר מבחינתם בהקלה של ממש. 

אך ההמשך לא היה ורוד כפי שציפו. קובי דלל, בן 26, בעליו של פאב ה"מידלטון" בעיר, יצא לפני שלושה חודשים אל מחוץ לבית העסק שלו וראה כי על מכוניתו מונח דוח חניה על סך 250 שקלים, למרות שחנה במקום לצורך פריקת סחורה רק כ-30 דקות קודם לכן. "שבוע לאחר קבלת הדוח הגעתי לאזור העסק שלי וראיתי שבאותה חניה שבה קיבלתי את הדוח, עומד רכב עירייה של פקחים", מספר דלל. 
"בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל למחרת הגעתי שוב, וראיתי את אותו הרכב עומד, רק בחניה השניה המוקצת לפריקה וטעינה של סחורה. הייתי בהלם. החנתי את האוטו שלי בחניה אחרת".


הפקחים בחומוסיה הסמוכה

בדרך אל העסק שלו, עבר דלל סמוך לחומוסיה הסמוכה, ובה ראה שלושה פקחים יושבים ואוכלים. "נכנסתי וראיתי אותם קוראים עיתון", מספר דלל. "צילמתי אותם וחיכיתי שהם ייצאו. הם ישבו שם הרבה זמן ונשארו עוד זמן רב לאחר שצילמתי אותם. אחרי 40 דקות הם יצאו ובאתי לדבר איתם". 
את השיחה תיעד דלל בסרטון וידאו שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, בו, איך נאמר, הוא לא זוכה מהפקח הנוהג ברכב לתשובה מספקת לשאלתו. בסרטון טוען השוטר בפני דלל כי הוא תוקף אותו, למרות שניתן לראות בסרטון שדלל לא עושה כן, אלא רק שואל לפשר ההתנהלות.
באותו היום דלל העלה פוסט לעמוד הפייסבוק שלו שכולל את הסרטון והתמונות, ואז לטענתו, החל מבול הטלפונים: "התקשר אליי אדם בכיר בעירייה, שטען שהוא מקורב מאוד לראש העיר, איציק ברוורמן, והוא הבטיח כי יבטל לי את הדוח, בתנאי שלא אלך עם זה לתקשורת", אומר דלל. "קיבלתי טלפונים כמעט מכל בכירי העירייה, שביקשו שלא אעשה מזה סיפור. אבל עברו חודשיים, הדוח לא בוטל והסבר על התנהגות הפקחים גם לא קיבלתי".


רכב הפקחים חונה בחניה לפריקה וטעינהתגובת עיריית פתח תקוה: "מעת שנסיבות המקרה הובאו לידיעת ממלא מקום מנהל מינהל שפ"ע, הפקחים שהיו מעורבים באירוע זומנו לשימוע ונדרשו לתת הסברים לפשר התנהלותם. תשובתם לא הניחה את דעתו של מנהלם והובהר להם כי העירייה רואה בחומרה את התנהלותם, בייחוד לאור תפקידם באגף הפיקוח והציפייה מהם לשמש דוגמא אישית בפעילותם כמשרתי ציבור. בנוסף, הפקחים הנ"ל לא רשמו את הדוח המדובר, אלא פקחי רשות החניה".

מרגישים שעשו לכם עוול? מרגישים חסרי אונים מול המערכת? יש לכם לאן לפנות. [email protected]