בהנהלת מרכז רבץ, קמפוס גולדה השרון בפתח תקווה, שוקלים להתקין לחצן מצוקה כחדר המיון של בית החולים כדי שאנשי הצוותים הרפואיים יוכלו להזעיק במהירות עזרה, זאת בעקבות אירוע תקיפה חמור נוסף שאירע ביום שישי האחרון.



שוטרים שהגיעו למקום בבהילות, חזרו כלעומת שבאו לאחר שהצוות הרפואי בחר שלא להגיש תלונה. אולם אתמול, בתום ישיבה של הנהלת המרכז הרפואי, הוגשה תלונה במשטרה. "אסור להנציח את המצב בשתיקה", אומרים בהנהלה, "מדובר באירוע חמור"
.
אירוע התקיפה החל סמוך לחצות, אז הובהלה לבית החולים קשישה, מלווה בכ־20 מבני משפחתה. לאחר שהוכנסה לחדר הניתוח, המתינו המלווים לבשורה מהרופא. כחצי שעה לאחר מכן יצא הרופא מחדר הניתוח והודיע כי הנסיונות להציל את חייה של הקשישה עלו בתוהו.


חלק מהמלווים החלו לקלל ולהתפרע בחדר המיון. הם איימו על אנשי הצוות הרפואי וניסו לפגוע בהם. "אחד מהם זינק על הדלפק, צרח 'יא בן זונה' והשליך מחשב לעברו של הרופא", סיפר צעיר שהגיע עם אמו לבית החולים, "חלק מבני המשפחה ניסו לתפוס את המתפרע, אולם בזמן הזה ניסה בן משפחה אחר לפגוע בצוות הרפואי והחל לרוץ לעבר רופא וסטאז׳רית שהייתה במקום. בן משפחה נוסף כבר הספיק להרים כיסא באוויר, אולם כמה מבני המשפחה מנעו זאת ממנו. מאבטחים הוזעקו לחדר המיון והחלו להפריד ולהרחיק את המתפרעים מהמקום, בעוד הנשים מבני המשפחה מתחננות בצעקות שיחדלו ממעשיהם״.
 "הצוות הרפואי היה בסכנה ממשית לחייו", מספר בן משפחה של אחד מאנשי הצוות הרפואי, "זו הייתה חמולה. הם השתוללו והטילו אימה על הצוות. עברו שש או שבע דקות עד שהגיעו השוטרים, אבל אז התוקפים ובני משפחתם כבר נרגעו ונראו כאילו אין להם יד בדבר. אנשי הצוות הרפואי פחדו להתלונן במשטרה. אני מבין את הסיטואציה כי הם חשופים. פשוט חשופים".
 
מפקד משטרת פתח תקווה, סגן ניצב טל פיקרביץ, אמר אתמול בבוקר: "השוטרים הגיעו למקום תוך זמן קצר ביותר, אולם הצוות הרפואי בחר שלא להגיש תלונה, מה שהשאיר אותנו ללא יכולת לנהל חקירה". כאמור, אתמול שוכנע הצוות הרפואי להגיש תלונה ועתה ייחקר המקרה על ידי המשטרה.