המחלקה לחקירות שוטרים הגישה דוח המסכם את פעילות המחלקה בשנה החולפת והציגה את הנתונים ביניהם כי 220 שוטרים הועמדו לדין משמעתי או פלילי בשנת 2014, בעקבות חקירות שהתנהלו נגדם במחלקה לחקירות שוטרים שבפרקליטות.



מהדוח עולה כי במהלך שנת 2014 נפתחו 732 חקירות פליליות שבהן נחקר לפחות שוטר אחד תחת אזהרה ובסך הכל נערכו 1,510 בדיקות וחקירות פליליות. כ-64 אחוזים מכלל התיקים שנחקרו באזהרה הגיעו למיצוי מוחלט ולחשיפת האמת הן בדרך של הגשת כתבי אישום, העמדה לדין משמעתי או לחילופין בהחלטה לסגור את התיק מחוסר אשמה או חוסר עניין לציבור. רק ב-30 אחוזים מהתיקים שבהם נחקרו שוטרים תחת אזהרה הסתיימה החקירה בהעמדה לדין פלילי או משמעתי.
על פי הדוח בשנה החולפת הוגשו 116 כתבי אישום פליליים כנגד שוטרים כאשר בחלק גדול מהתיקים הללו מדובר ביותר משוטר אחד בכל תיק ובנוסף 104 תיקים הועברו לטיפול במסגרת העמדה לדין משמעתי. כ-80 אחוזים מכתבי האישום שהגישה מח"ש הסתיימו בהרשעה או בקביעה כי השוטר ביצע עבירה פלילית וכ-4 אחוזים בלבד הסתיימו בזיכוי בבית המשפט.

במח"ש מדגישים כי מרבית התלונות שהגיעו למחלקה לא גילו דבר עבירה ולא חשפו התנהגות עבריינית של שוטרים. עוד נטען כי מבדיקת כל התלונות ניכר שהמשטרה, למרות הפרשות שנחשפו לאחרונה, ביצעה את המוטל עליה אשתקד בצורה ראויה לכלל הערכה.

אורי כרמל, ראש המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, הגיב על הנתונים ואמר: "מח"ש איננה סופרת כתבי אישום ואיננה 'קבלנית מעצרים'. במקום שבו שוטר נקלע לסבך חקירה פלילית בעקבות פעילות מבצעית והחקירה נסתיימה בממצאים לפיהם הוא פעל כדין במסגרת סמכויותיו, מח"ש לא תהסס לנקותו מן החשד, זאת על מנת להבטיח ערכים כמו חתירה למגע ודבקות במשימה שמשטרה מקצועית איננה יכולה בלעדיהם".