משרד הבריאות פרסם לפני כשבועיים אזהרה לציבור מפני שימוש בתמציות צמחי מרפא של חברת ד״ר אנדרסון האיכות הגרמנית. למרות ההנחיה, במשרד טוענים כי מפקחי שירות המזון תפסו מוצרים בעלי כיתוב זה שעדיין נמכרים בבתי טבע ובבתי מרקחת, וכי ייתכן שנותרו אחרים בנקודות מכירה שונות.



על פי אזהרת משרד הבריאות ״מדובר במוצרים שמקום ייצורם אינו ידוע. כמו כן, התוויות לא נבדקו ובטיחותם ויעילותם של המוצרים לא נבדקו״. בין המוצרים שנתפסו: תוספי תזונה, טיפות צמחים טבעיות לכאבי בטן, טיפות צמחים טבעיות להרגעה, לשינה ולתפקוד הלב וטיפות חשק לאישה.

לאחרונה שיגרה החברה מכתב לרוקחים ולמנהלי בתי הטבע, שבו תקפה את משרד הבריאות. ״המשרד לא ביצע בדיקה מעמיקה״, נטען, ״שליחת הפקחים להחרים את המוצרים מנקודות המכירה היא בניגוד לחוק. שום רופא ממשרד הבריאות לא קבע כי קיימת סכנה לציבור, מאחר שמוצרים אלה נבדקו על ידי המשרד ונמצאו כמכילים צמחים, מים ואלכוהול בלבד״. עוד צוין: ״המלצתנו היא להמשיך למכור את המוצרים״.

במשרד הבריאות מסרו כי ״הוא מנוגד להוראות. כנגד המעורבים מוגש בימים אלה כתב אישום. בעקבות המכתב שהגיע לידינו הוזמנו מנהלי העסק לתחקור״. במשרד הוסיפו בתגובתם כי ״עד כה לא התקבל דיווח על נזק שנגרם מהשימוש״. 

לפני כשנתיים פנו במשרד הבריאות לפרקליטות בבקשה לנקוט בהליכים פליליים נגד החברה. לפני כמה ימים הוגש כתב אישום. בעלי החברה מואשמים כי הם מייצרים ומאחסנים את תוספי המזון ללא רישיון וללא תנאי ייצור נאותים; מייחסים סגולות ריפוי למוצרים ללא הוכחה; מטעים את הצרכנים בעניין זהות היצרן ומיקום הייצור - מיוצר בישראל ולא בגרמניה.
 
את תגובת ד״ר אנדרסון האיכות הגרמנית לא ניתן היה להשיג.