בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ה׳) את ריקי עובדיה, שהודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מין כלפי קטינים מתחת לגיל 14.



הפרשה נחשפה במהלך הקיץ האחרון, אז הגיעו עדויותיהם של קטינים רבים על אורח חיים בעייתי של עובדיה, כשבמקביל נחשף כי ייתכן והיו ליקויים המצריכים בדיקה ביחס להתנהלות שירותי הרווחה, שעלה כי ידעו על המעשים. במסגרת הסדר הטיעון, הטיל בית המשפט על עובדיה עונש מאסר בפועל למשך 18 חודשים ומאסר על תנאי.

הסדר הטיעון נערך בשל נסיבותיה המיוחדות של הנאשמת, המנהלת את חייה בשולי החברה ולאור התרשמות גורמי הטיפול  מרמת ויכולות התפקוד שלה, והן בשל נסיבות ביצוע העבירה המיוחדות מאוד לתיק זה, ועמדתם של כל הצדדים, לרבות הורי המתלוננים, כי האינטרס הציבורי מחייב טיפול בנאשמת.

בהחלטה נקבע כי ״ההסדר, הכולל בתוכו עונש מאסר בפועל, מבטא את לקיחת האחריות של הנאשמת על מעשיה, מביע מחד את חובתה של החברה להגן על קטינים מתחת לגיל 14 באשר הם ואת הצורך להוקיע עבירות מין המבוצעות כלפי הקטינים ומנגד, מושיט יד לנאשמת לנסות לעזור לה לצאת ממעגל העבריינות הייחודי שהיא נמצאת בו ובכך להועיל לה ולחברה כולה״.