רבבות בני אדם התקבצו וגדשו הערב (ראשון) את כיכר כיכר רבין בתל אביב כדי להביע תמיכה בראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמפלגות הימין האחרות. הכיכר הייתה מלאה, כאשר גם רחוב  אבן גבירול הסמוך היה מלא אדם. 

ראש הממשלה נתניהו, נאם בעצרת ואמר: "ידידי אזרחי ישראל אני מלא הערכה עמוקה לכל אחת ואחד מכם שהגעתם לכאן הערב מכל קצוות הארץ, מהגליל ומהנגב, מיהודה ומהשומרון, מערי החול ומהשפלה. ומירושלים בירתנו הנצחית שלעולם לא תחולק עוד. יש כאן רוח גדולה, רוחו של עם ישראל. הרוח היהודית, הרוח הציונית. באתי לכאן הערב כראש הממשלה של כל העם, אלו שמסכימים איתי ואלו שלא. רבים מסכימים איתי ואני מכבד את כולם. אני מחויב לשמור על מדינתנו האחת והיחידה, היא מדינת ישראל".
 
נתניהו התייחס לעצרת השמאל שהתקיימה באותה כיכר בשבוע שעבר, ולסערה שיצרו דבריו של יאיר גרבוז: "ידידים יקרים אני מבקש מכולכם לשמור על ויכוח פוליטי ענייני כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית בלי הסתה, אלימות ופרובוקציות. שמרו על כבוד המעמד. אנחנו דוגלים באחדות ישראל, עם ישראל ומורשת ישראל. לכן אין לנו חלק בדברי הבוז שהושמעו בכיכר הזאת. רק לפני שבוע הגדירו אותנו כמנשקי קמיעות, מנשקי מזוזות טפשים. ואני מבקש לשאול מה בדיוק הבעיה בלנשק מזוזות. אנו פועלים לשמור על אחדות ירושלים ואנו בונים בירושלים. זו לא דרכה של השמאל ושל ציפי ובוז'י. ציפי לבני, המועמדת המוסתרת של השמאל לראשות הממשלה".
 
נתניהו חזר על הטענה לפיה מושקעים כספים על מנת להפילו: "אני בטוח שכולם מודעים להון העתק המושקע מחוץ לארץ בעמותות השמאל V15, במטרה אחת: להפיל את ממשלתי ולהביא את ממשלת השמאל בראשות ציפי ובוז'י. כל עוד הליכוד בשלטון לא יהיו ויתורים ונסיגות. לכן משקיעים מאמץ עצום להפיל את ממשלתי".

נתניהו קרא להמונים ואמר: "להם יש V15 ולנו יש צו שמונה. לא הכסף יכריע, אלא הלב, הנשמה, האמונה. נבוא בהמונינו אל הקלפיות, בעוצמה ובהתלהבות, לכונן ממשלה לאומית יציבה".

כיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני
 
שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בעצרת: "אנחנו אוהבים את עם ישראל, אוהבים את ארץ ישראל, אוהבים את תורת ישראל, ממש ממש אוהבים את חיילי צבא ההגנה לישראל, וממש לא מתנצלים על זה". 
 
בנט תקף את יושב ראש המחנה הציוני, יצחק הרצוג: "מוקדם לקח איתו הרצוג הרבה צלמים ועיתונאים וביקר בכותל המערבי, אמר את המילים שצריך לומר. אבל רק לפני קצר אמר בחו"ל: 'אני כשלעצמי אין לי בעיה ולא אפול מהכסא אם נסכם על ירושלים משולבת עם שתי בירות'. והוא המשיך ואמר: 'בירת פלסטין במזרח העיר ובירת ישראל במערבה'".
 
בנט הוסיף: "אתה לא מתבייש? על מי אתה עובד? את ירושלים אתה מוכן לחלק?".

בנט שר על הבמה. צילום: אבשלום ששוני
 
עוד אמר בנט בנאומו: "אחים ואחיות, השמאל ניסה למנוע את העצרת. ועדת הבחירות אמרה שלא יהיו פה אמנים ואני אומר - לא ישתיקו אותנו, לא נפסיק לשיר". ואז הפתיע יו"ר הבית היהודי ופצח בשירת "ירושלים של זהב", לכל תרועות הקהל המשולהב, כשהוא מלווה עצמו בגיטרה.

עם תום השירה אליה הצטרפו הנוכחים בכיכר, הדגיש בנט: "לא צריך לחלק את ארץ ישראל בשביל להוריד את מחירי הגבינה. יש ימין חברתי, לא צריך לבחור בין ימין לחברתי".

בנט הפנה ביקורת כלפי התקשורת המציגה מצג שווא, לדבריו: "'מי הוריד פה את יוקר המחייה בחמישה אחוזים?' הימין. התקשורת מנסה לספר לנו שהכל פה שחור. אבל העוצמה שכאן חוצה את כל התקשורת. לא לדאוג, גוש גדול יכריע את כל השמאל".
 
יושב ראש יחד, אלי ישי, הביע את חששו ואמר: "באתי להגיד תודה לכל המתכנסים ולכל הרבבות שנמצאים פה הערב איתנו. זו התשובה לשמאל הישראלי שרוצה לקרוע את העם ולחלק את הארץ. לא ניתן לו. הבחירות הללו גורליות לעם ישראל. כולנו יודעים שעל הפרק זה או בוז'י וציפי או ממשלת ימין".
 
בתגובה לעצרת הימין, תקף המחנה הציוני את נתניהו ואמר כי הוא מובל על ידי קיצונים: "אם היינו צריכים הוכחה נוספת למופע האימים שמנהלים ביבי, מרזל ובנט בתמיכתם של הקיצוניים, קיבלנו אותה בעצרת. ביבי הוא ראש ממשלת הימין הקיצוני ורק המחנה הציוני יוכל לבלום את השתלטותם על המדינה והשלטון. ברור לכולם, כל קול שהוא לא למחנה הציוני מכניס את ביבי, מרזל ובנט לממשלה".


שלטים בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני

בין השלטים שהונפו בכיכר: "מתאחדים למען ארץ ישראל", "על טעות משלמים בדם", "חוסיין אובמה - מתכון לצרות" ו"אובמה רוצה בוז'י - יהיו צרות! אוסלו ב'?". במקביל נשאו שלטים של מפלגות שונות בימין, שהשתתפו בעצרת.
 
שלטים בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני

חברת הכנסת אורית סטרוק מהבית היהודי, שנכחה במקום אמרה: "לא היתה הרבה שנים עצרת כזאת. בעידן האינטרנט לא היו עצרות. היא נועדה להצית את ההמונים, המתנגדים לחלוקת ארץ ישראל".

סטרוק הדגישה את הצורך לחזק את הבית היהודי: "אם הציבור יצביע למפלגת הבית היהודי, היא תוכל להציב את התנאים לראש הממשלה ולקדם את האידיאולוגיה שהיא מאמינה בה". סטרוק הוסיפה והביעה חשש ש"קמפיין הגוועלד" של נתניהו עלול להעביר מצביעים לליכוד.


כיכר רבין. צילום: דור חביבי