הפורום הארצי של ועדי ההורים היישוביים וארגוני הורים נוספים בארץ, שלח הבוקר מכתב ללשכת ראש הממשלה, בינימין נתניהו, בבקשה למנות שר חינוך, מקצועי.



ההורים הדגישו את חשיבות הבקשה במכתב: "בימים אלו, יותר מכל, זקוקה מערכת החינוך במדינת ישראל ליציבות. יציבות שתאפשר את השלמת המהלכים המערכתיים אותה הניעה הממשלה הקודמת בראשותך".



במכתב הציגו ההורים קריאה ברורה: " דרושה יציבות שתאפשר לצוותים המקצועיים להמשיך את מה שהחלו, ללא תלות בשיקולים מפלגתיים כאלו או אחרים. אנו פונים אליך בקריאה: הפרד בין החינוך לפוליטיקה! מנה שר חינוך מקצועי אשר יקבל גיבוי מלא ממך, ראש הממשלה".



הארגונים קוראים להשלמת המהלך של מינוי מועצה לאומית לחינוך אשר תבטיח רצף ביישום ההחלטות, כמקובל במדינות המובילות בחינוך בעולם. לדברי פז כהן וזאב גולדבלט נציגי הפורום, בקדנציה הקודמת אישרה ועדת השרים לחקיקה את חוק המועצה הלאומית לחינוך.



"אנו מודעים לתיקונים הרבים הנדרשים במערכת החינוך. אך גם אלה צריכים להיעשות בהקשר לעבודה שכבר נעשתה", טוענים כהן וגולדבלט המדווחים כי לפני פחות משבועיים נפגשו נציגי הפורום עם ראש הממשלה שהבטיח להם שידאג לחיזוק מערכת החינוך.



בפגישה שהתמקדה בגני הילדים, הועלו הנושאים החמים המטרידים את ההורים כגון סייעת שנייה לגני ילדים ובנייה של גנים נוספים, על מנת להקטין את כמות הילדים.