כל מי שמכיר את הטיילת בראשון לציון, יודע כי מדובר במקום הומה אדם, אך קו החוף חסום כמעט בכולו על ידי מסעדות ופאבים שנפתחו באיזור. היום (שלישי) החליט המשרד להגנת הסביבה לקדם החלטה.



המשרד להגנת הסביבה הוציא, על פי החלטת בית המשפט, למסעדות "בריזה על הים", "לילה ביץ'", "4 על 4", "החוף הדרומי" ו"החוף השקט" השוכנות בחוף בראשון-לציון, צוי הסרה בגין פגיעה בסביבה החופית וזכות הציבור במעבר.

על פי ההחלטה, חמש המסעדות פועלות בחוף הים של ראשון שנים רבות והתרחבו אל שטח החוף מבלי לקבל אישורי בנייה ועל חשבון שטח ציבורי. הפרות הבנייה מצמצמות את המעבר החופשי ופוגעות בסביבה החופית ובזכות הציבור לשימוש בחוף. הבנייה הלא חוקית של המבנים, ובין היתר, פרגולות, רצפות עץ ,בטון ומתקני הצללה, מהווה פגיעה במערכת האקולוגית הטבעית של חוף הים, בנוף ובשימור הסביבה החופית.  

המשרד להגנת הסביבה שלח לפני מספר חודשים התראות לבעלי המסעדות בדרישה להסיר את המבנים הלא חוקיים וזאת כחלק ממדיניות המשרד בחופי הים התיכון והכנרת להנגשת החופים לציבור ואכיפה כנגד השתלטות על שטחים ציבורים. 

בית המשפט קבע, כי המבנים הלא חוקיים יהרסו עד סוף אפריל. סגן נשיאת בית המשפט ראשון לציון, שמעון שטיין, בהכרעת הדין: "המבקשים פועלים להשיא את רווחיהם בהפעלת המזנונים וחרגו באופן משמעותי מההיתרים אשר ניתנו להם, בצורה אשר לא רק שפוגעת אנושות בסביבה החופית, אלא פוגעת אף בזכות הגישה של הציבור לעשות שימוש חופשי בחופי הרחצה וכן במעבר החופשי."