21 חשודים מרכזיים, שניים מהם מוכרים כעסקנים במגזר החרדי בירושלים, נעצרו הבוקר (רביעי) על ידי חוקרי יחידת ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה בגין מעורבותם בעבירות של הטרדות, איומים וניסיונות לסחיטה כנגד מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק, חלקן חברות ממשלתיות, וזאת תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון "הפלס".


מדובר במבצע בו נטלו חלק למעלה מ-200 שוטרים ובחקירה סמויה שהתנהלה בחצי השנה האחרונה במחלקת ההונאה במשטרת ירושלים. החשודים הינם תושבי ירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עילית והם יובאו כבר בשעות הצהריים לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים הצטברו תלונות רבות ממנהלים ובכירים בחברות ענק במשק הישראלי לרבות "קוקה קולה", מהן עלה החשד לפיו גורמים בציבור החרדי, בהובלת אנשי עסקים, מפעילים מאות אברכים ושליחים כדי להפעיל לחץ מאסיבי טורדני ביותר כנגד אותם בכירים, על מנת שיפרסמו בעיתון "הפלס".

קיבלו הנחיות על אופי ההטרדות דרך מוקד טלפוני
 

במהלך החקירה הסמויה התחקו החוקרים אחר שיטת העבודה ולפיה פנו החשודים מידי יום למוקד טלפוני המכונה "קו המאבק" ולאחר שהזדהו באמצעות קוד וסיסמא וכן זיהוי טלפון ממנו חייגו, היו מקבלים הנחיות מדויקות ודרכי פעולה. באמצאות אותו מוקד קיבלו החשודים, המשניים כביכול, הנחיות ומשימות כיצד עליהם לפעול, את מי עליהם להטריד, כמה פעמים ביום להתקשר, מהו נוסח ההטרדה, מספרי הטלפון הנייד, הפקס והמייל של אותם בכירים וכיוצא באלה.
 
החל משעות הבוקר וכמעט ללא הפסקה, קיבלו הבכירים טלפונים, מיילים ופקסים, בהם הוסבר להם על החשיבות בפרסום בעיתון '"הפלס" ועל הצורך של אותה חברה להגיע אל אותם קוראים וכל זאת על מנת לשדל אותם לפרסם באותו עיתון.
 
החשודים היו מציגים עצמם כנציגים של ציבור גדול, המרגיש מקופח לכאורה מכך שלא רואה את פרסומי החברה בעיתון שהוא מייצג אותם. גורם במשטרה המעורה בפרטי החקירה, ציין כי "מהחקירה עולה כי לאחר קבלת ההנחיות, התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקינה של החברה.
 
בשל ההטרדות הבלתי פוסקות, חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת "להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות", לדבריהם. 

שניים מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, המהווים הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ו'קו המאבק', חשודים בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, כך אומרים במשטרה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות יחידת ההונאה המחוזית בסיוע ושיתוף פעולה ממחוזות מ"י הנוספים ולה"ב 433 וציין כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהובילה למעצר חשודים רצידיוויסטים שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא".
 
עוד הוסיף כי "יחידת ההונאה של משטרת ירושלים ניהלה את החקירה ביסודיות, מקצועיות ונחישות ראויה לציון. תוך שיתוף פעולה מלא עם יחידות המשטרה ברחבי הארץ. משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה  הנחושה לאכיפת החוק והסדר".