לאחר שמפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הורה שלשום  (שני) לבחון האם ההתבטאויות שנשמעו בתקשורת מצד פרופסור אמיר  חצרוני מהוות עבירה פלילית, מגיעה התשובה של חצרוני.  חצרוני קומם עליו רבים, כשיצא בתוכנית הבוקר של ערוץ 2, בין השאר, נגד מצביעי הליכוד ואמר כי אם היה חי לפני 60 שנה לא היה מעלה אותם ארצה. 

במכתב שכתב עורך דינו של חצרוני, אייל בסרגליק, הוא טוען כי אמירותיו של חצרוני, מקוממות ככל שיהיו, אינן מהווים עבירה פלילית: "אני דור שלישי לניצולי שואה, ואדם מאמין, אשר מייצג מגזרים שונים, ומוצא את הדברים שאמר הפרופסור מקוממים, מעצבנים ויתכן שאף מעוררי סלידה. אולם אין כל ספק כי הדברים, מקוממים ככל שיהיו, אינם מהווים עבירה פלילית". 

 בסרגליק מתייחס גם לאמירותיו של חצרוני כלפי מפכ"ל המשטרה , פונה אליו ומבהיר:  "מרשנו לא חשב או חשד לרגע שאמירותיו עלולות להעליב או לפגוע במפכ"ל המשטרה. מרשנו הביע ביקורת נגד החלטתו של המפכ"ל לבחון את התבטאויותיו, כחריג שבחריג, ותו לא". 
 
לסיום הוא מבהיר כי "התבטאות שגויה או פזיזה, רגעית, גם כשהינה מקוממת, אינה עבירה פלילית ולא מהווה כל הצדקה או בסיס לפתיחה בחקירה פלילית. הבעת דעה פוליטית גם אם היא מקוממת, חריגה ואפילו שטותית, אינה מהווה עבירה פלילית או דורשת בדיקה חריגה ביותר, כפי שהורה מפכ"ל".