ישראל עוקבת בדאגה אחר המלחמה בתימן עם דגש מיוחד על המתרחש בנמל חודידה, החולש על מיצרי באב אל מנדב. מיצרים אלה חולשים על נתיבי השיט שבין האוקינוס ההודי לים האדם ומובילים לנמל אילת. 

החשש בישראל הוא שהשתלטות המורדים החוטים (שיעיים) שפועלים בתאום ובסיוע פעיל של איראן תוביל בעתיד לשיבוש השיט החופשי של ספינות לנמל אילת. הנמל הוא יעד לסחורות, בעיקר ממכוניות מהמזרח הרחוק, ולצדו יש גם מסוף נפט של חברת קו צינור הנפט אילת  - אשקלון ( קצא"א), שבו פורקות מיכליות נפט גולמי.
יודגש כי בשנים האחרונות דווח על פעילות מוגברת של חיל הים וחיל האוויר באזורי הים האדום והאוקינוס ההודי. בין השאר צולמה צוללת של ישראל עוברת בתעלת סואץ, ככל הנראה בדרכה בדרכה לאוקינוס הודי שמוביל לחופי ערב הסעודית, תימן ולמפרץ הפרסי שלחופו שוכנת גם איראן.

כמה מפעולות סיכול של חיל הים וחיל האוויר למניעת הברחת אמצעי לחימה ונשק מאיראן לעזה בוצעו בזירת הים האדום.
בעבר שלחה ישראל סוכן סוכן - ברוך מזרחי,  בכיסוי של איש עסקים מצרי, שפעל בנמל חודידה ותפקידו היה לדווח על פעילות ארגוני טרור פלסטינים שהתאמנו בתימן וניסו גם לפגוע בספינות ישראליות לאילת. באחת הפעמים ירו מחבלים וניסו לפגוע במיכלית נפט. 
לאחרונה חודדו נהלי האבטחה של ספינות מישראל ואליה שעוברות בקרבת חופי תימן ובאב אל מנדב, ויצאה הוראה לתגבר את האבטחה על אותן ספינות