בית המשפט החליט להאריך הבוקר (שישי) את מעצרם של הצעיר שביים את חטיפתו, ניב אסרף ושל חברו, ערן נגאוקר. מעצרו של אסרף הוארך בארבעה ימים ומעצרו של נגאוקר הוארך בחמישה ימים.

השניים חשודים בעבירות של בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט, הפרת הסדר הציבורי והפרעה לשוטר ומסירת הודעה כוזבת. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של הצעירים, לאחר שהשניים הקפיצו את כל מערכת הביטחון לחצי יממה, בחיפושים אחריהם, בעקבות חטיפה שבוימה. זאת התבררה לאחר חצות כניסיון למשוך תשומת לב על רקע פרידת חברתו של אסרף.
"ברגע שלוחצים על מתג שמציג תרחיש חטיפה אלפי חיילים מוקפצים, יחידות מודיעין, שב"כ ויחידות מיוחדות", מסביר הבוקר דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז. "אנחנו התייחסנו לזה מהרגע הראשון כאירוע חטיפה. אנחנו למודי ניסיון ומבינים שהשעות הראשונות הן קריטיות", מוסיף אלמוז.
לדבריו, התייחסה מערכת הביטחון למקרה לכל אורכו כאירוע חטיפה, עד הרגע שהחבר נשבר בחקירה והבינו כי לא מדובר באירוע לאומני. "גם לאחר שהבנו את זה התייחסנו לזה ברצינות. אותנו לא מעניינות הנסיבות כי צריך להחזיר אותו בחיים", מסביר אלמוז. לדבריו, כמה מאות חיילים לא יצאו לחופשת החג אתמול בגלל הכוננות שעלתה מדרגה. להערכתו העלות הנאמדת של טיפול באירוע זה הגיעה לכמה מאות אלפי שקלים: "זה אירוע חמור בכל קנה מידה". להערכת גורמים במשטרה העלות הכוללת עשויה להגיע למיליוני שקלים.

גורם בכיר בצה"ל מחזק את דבריו של דובר צה"ל ואומר כי מדובר באירוע שהוא חמור מאוד בהשלכותיו. חיל האוויר שינה טיסות, שר הביטחון הקפיץ את כל בכירי מערכת הביטחון לתדרוכים והרמטכ"ל, גדי איזנקוט, נאלץ לקיים הערכת מצב. לדבריו: "כל הגזרה התהפכה בגלל השניים האלה שידעו היטב מה ההשלכות של מעשיהם, שניהם מכירים היטב איך הצבא עובד".
עוד מספר הגורם כי אסרף אמר בחקירתו שהוא פשוט חיפש תשומת לב: "רק שהדרך להשיג אותה היא להקפיץ אלפי חיילים, מאות מפקדים ואנשי שב"כ. אנשי משטרת ישראל ואנשי חיל האוויר".
ישנו תסכול בקרב גורמי הביטחון והמשטרה כי לא יוכלו למצות את הדין עם שני הצעירים. במשטרה מדגישים כי הענישה צריכה להיות חמורה במיוחד כדי להרתיע. גורם בכיר במשטרה אמר ל"מעריב אונליין": "באירוע הקודם הפנו אצבע מאשימה למשטרה ובצדק, על מחדלי מוקד 100. באותה נשימה עלה גם כי מעשי קונדס פוגעים בעבודה הסדירה של המוקד ושל כוחות הביטחון. הפגיעה אתמול היא פגיעה משמעותית לא רק כלכלית אלא גם בהיבט הביטחוני הן של הסטת הכוחות ממשימותיהם והן של פגיעה נוספת במרקם החיים הפלסטיני העדין ממילא".
בשאלת האחריות של שני הצעירים והעבירות המיוחסות להם, הסביר עורך הדין חור אוריאל ניזרי: "הם אשמים באותה מידה והם יואשמו באותן עבירות מאחר ומדובר בביצוע בצוותא. מעבר לעובדה שהייתה מסירת ידיעות כוזבות, יש אפשרות שינסו להאשים אותם בעבירות של פגיעה בביטחון המדינה ובעברות על פי חוקי השיפוט הצבאי. הבעיה היא היסוד הנפשי והשאלה של מודעות לפגיעה בביטחון המדינה. כאן תיכנס לתמונה העובדה כי הם חיילי מג"ב ויש להם את הידע להבין את ההשלכות של אירוע כזה".
 
בנוסף תוכל המדינה לתבוע את הצעירים בתביעת נזיקין במסלול האזרחי, על נזקים שנגרמו. לצד המסלול האזרחי, תוכל המדינה לקבל פיצויים על נזקים שנגרמו לה גם במסגרת ההליך הפלילי, באמצעות פיצוי נפגעי עבירה. 
כזכור, אתמול החל משעות אחר הצהריים ועד אחת אחרי חצות, עסקו כוחות גדולים של משטרה, צבא, וביטחון בחיפושים נרחבים אחר עקבותיו של ה"חטוף", זאת לאחר שהוגשה תלונה על ידי חברו על היעלמותו. החבר טען שהיו בדרכם לתפילה בקרית ארבע, כשסמוך לכפר בית ענון אירע תקר ברכבם, מה שגרם לעצירתם בצד הדרך. לדבריו, חברו יצא לחפש אחר מפתח לגלגלים אולם משלא שב בחלוף חצי שעה, החליט לערב את המשטרה.
בעקבות אירוע החטיפה של שלושה תלמידי הישיבה והסוף הטראגי במקרה ההוא, יצאו כוחות גדולים לחיפושים נרחבים. אולם, בסופו של הלילה נמצא "החטוף" כשהוא יושב בתוך ואדי עם קופסאות שימורים, כמי שהכין עצמו מבעוד מועד.
כבר בראשית החקירה העלו חוקרי המשטרה חשדות וספקות לגבי אמינות גרסתו של המודיע, וסיווגו תחילה את החקירה כאירוע פלילי. כאמור בסופו של דבר הסתבר כי מדובר בתלונת שווא.