"קן צרעות שמתעורר" כך מכנה שר התחבורה, ישראל כ"ץ, את הקמפיין המתנהל נגדו בימים אלה בנושא תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים.



בפוסט מפורט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, דוחה השר כ"ץ בתוקף את הביקורת שלדבריו מובלת על ידי גופי שמאל. כ"ץ טוען כי הוא מחוייב לשמור את הסטטוס קוו בשבת.



"ממשלת ישראל תומכת בשימור הסטטוס קוו בעניין תחבורה ציבורית בשבת ובחג, בהתאם לעקרון שנקבע עוד מאז ימי דוד בן גוריון- ראש הממשלה הראשון, וכפי שנהגו כל ממשלות ישראל. אני כשר תחבורה מהווה חלק מעמדה זו, ובאופן אישי גם חושב שהיא נכונה. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית וככזו עליה לשמר כללים יחודיים הקשורים לזהותה, כאשר באופן אישי יש לכל אדם את החופש לנהוג כרצונו”, כתב כ”ץ.



לדבריו הגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד התחבורה מטפלים בכל פנייה פרטנית בנושא, בהתאם לכללים הקיימים, ובכל מבחן משפטי שהיה עד כה, כולל בערכאות הגבוהות ביותר, נדחו העתירות ואושרה מדיניות הממשלה.



שר התחבורה הוסיף כי למיטב ידיעתו לא הוגשה אף פנייה של רשות מקומית שמבקשת תחבורה ציבורית בשבת, כולל בערים בעלות רוב חילוני מובהק. הוא ציין שעיריית ת״א ביקשה תוספת מוניות שירות ולעומתה עיריית הרצליה ביטלה את בקשתה.



"זכותם של מי שחושבים אחרת, לפעול בדרך דמוקרטית לקידום עמדתם, אבל הקמפיינים שמובילים בימים אלה פעילי שמאל וארגוני תחבורה ציבורית המזוהים עם השמאל בנושא, הם המשך למתקפה הפוליטית שהובילו בבחירות נגד ממשלת הליכוד, כחלק מקמפיין 'רק לא ביבי'״.



השר כ"ץ המשיך ותקף את את אלה שהעבירו עליו ביקורת: "עיתון 'הארץ' דורש חקירה על כך שלא נענתי לדרישת גולש מי-ם, שהוא פעיל שמאל מובהק ובא לנגח, לסדר לו טרמפים לחג ושלחתי אותו לבוז׳י הרצוג (לא כדי שיסדר, אלא שיבהיר את עמדתו העקרונית בנושא), ועיתונאי אחר מאשים אותי במאמר דעות, בפקקים שבין ת״א לחדרה בחול המועד, וטוען שתחנות הרכבת שאני חונך בפריפריה הן רכבות לשום מקום”, הוסיף כ”ץ.


 


שר התחבורה חזר למקרה שהצית את המחאה ואמר: "הגולש המיתמם מירושלים תקף את ראש הממשלה באופן בוטה בעמוד הפייסבוק שלו, עוד קודם לוויכוח על התחבורה הציבורית, וחבריו בשמאל ממשיכים להשמיץ אותי ואת תומכי הליכוד בלשון גסה ובשפה נמוכה, תוך התעלמות מהעשייה התחבורתית העצומה בשש השנים האחרונות - בדיוק כמו שעשו במערכת הבחירות! התסכול מתפרץ מכל עבר, כמו קן צרעות שהתעורר”.



"אם כוונתם הייתה אמיתית הם היו פועלים בדרך אחרת, ומנסים להשפיע על כל המפלגות לכיוון עמדתם, דווקא במועד זה עם כינון כנסת חדשה, כשם שעשו בעבר למשל התנועות לשינוי שיטת הממשל. אבל הם בחרו לתקוף דווקא את ממשלת הליכוד לקראת סיום כהונתה. איזה הגיון יש בזה? אין שום הגיון, רק ציניות וצביעות והרבה אינטרסים פוליטיים. להרצוג שבו תמכו, הם נותנים פטור ולא דורשים ממנו להתחייב, כי הם רוצים לאפשר לו לשמר אופציות להרכיב ממשלה, או לשבת בכל ממשלה, ואז הכל יהיה כשר. הם לא לומדים כלום ובכל פעם מופתעים מחדש”, סיים השר.