קצין הכנסת הראשון, יונה חצור, נפטר היום (רביעי) בתל אביב בגיל 95. הלוויתו תתקיים ביום א' הקרוב בבית העלמין קרית שאול.



יונה חצור נולד בעיר קלן בגרמניה בשנת 1920. ב-1939 הוא עלה בגפו לארץ-ישראל. הוריו נותרו בגרמניה ונספו בשואה.



חצור התגייס לצבא הבריטי, שרת בחיל התחבורה במצרים ובאיטליה וסיים את שרותו בדרגת רב סרן. עם הקמת צה"ל התגייס לשרותיו והיה ראש ענף משטר, נוהל ומשמעת במטכ"ל בדרגת אלוף משנה. באוקטובר 1957 השליך משה דואק רימון יד לעבר אולם המליאה במשכן הכנסת בבית פרומין בירושלים.

הרימון גרם לפציעתו הקשה של משה שפירא, שר הדתות, וכן פצע באורח קל את ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, שרת החוץ, גולדה מאיר, ושר התחבורה, משה כרמל.
 
בעקבות התקרית הוחלט להקים משמר כנסת חמוש. עד אז אובטחה המשכן רק על ידי פלוגת סדרנים. יונה חצור הושאל ב-1958 מצה"ל לצורך הקמת המשמר ולמעשה היה קצין הכנסת הראשון. חצור היה מעורב בתכנון הסמל והתלבושת של אנשי המשמר, ובכלל זה עיצוב כובעי הפונפון שעם הזמן יצאו משרות. את ההשראה לכומתה שאב מצבא צרפת.
 
חצור כיהן בתפקיד קצין הכנסת עד שנת 1961. בהמשך עבד במשרד המסחר והתעשייה כמפקח על תעשיית היהלומים. לימים עבד כברוקר הראשי של תעשיית יהלומי גלם בארץ ומשרדו נחשב לאחד הגדולים בעולם בענף זה. הוא עסק בתחום עד לפרישתו לגימלאות.
 
עם פטירתו הביעו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין וקצין הכנסת יוסי גריף צער רב על מותו. גריף אמר כי משמר הכנסת מרכין את דגלו לזכר מפקדו הראשון. אנשי המשמר ילוו את חצור בדרכו האחרונה. יונה חצור הניח שני בנים. רעייתו נפטרה לפני כחמש שנים. הלוויתו תתקיים ביום א' בשעה 5 אחה"צ בבית העלמין בקרית שאול.

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין,הביע צער על פטירתו של חצור ואמר: ״חצור היה מלח הארץ וקורות חייו המרשימים מעידים על כך יותר מכל. הוא שירת בצבא הבריטי והתגייס לצה"ל במלחמת העצמאות, היה ראש ענף משטר נוהל ומשמעת במטכ"ל ומונה לקצין הכנסת לאחר התקרית שבה נזרק רימון לעבר הכנסת הישנה, בבית פרומין בירושלים. חצור ייזכר כמי שלקח חלק נכבד בהחלטה היכן ימוקם משכן הכנסת החדש. הוא היה אדם ערכי והדבר התבטא בין היתר בתרומתו לעיצוב ותכנון סמל הכנסת ותלבושות משמר הכנסת. יהי זכרו ברוך״.