סוף עצוב: ימית קרנט (42) שחלתה בסרטן והחליטה להקדים בשנה וחצי את חגיגות הבת מצווה של בנה אוריאל כדי שתזכה להשתתף בהם, נפטרה היום (רביעי) מהמחלה. הלוויתה תיערך הערב במושב כפר ברוך בו התגוררה.



לפני כשנה וחצי, הבית שבו התגוררה משפחתה נשרף. אחיה של קרנט נפצע קשה ובני משפחה נוספים נפגעו. שבוע לאחר מכן הייתה אמורה להתקיים בת המצווה של דניאל ביתה, ורבים סייעו למשפחה לחגוג את המאורע למרות הכל. במקביל גילתה ימית כי חלתה בסרטן ומצבה הלך והתדרדר.

לפני כחודשיים ערכה את חגיגת בר המצווה של בנה מוקדם מהצפוי כי רצתה לקחת בה חלק. גדי שבתאי (50), פעיל חברתי תושב הצפון שעזר לה לארגן את שני האירועים קיבל היום את הבשורה על מותה של קרנט בצער רב: "אני מאושר שניתנה לי הזכות להכיר את המשפחה המופלאה הזו שהפכה לחלק מחיי, ואין לי ספק שהקשר שנוצר ימשך לעד", סיפר.


  ימית קרנת ז"ל. צילום: גדי שבתאי

לדברי שבתאי, כבר בבת המצווה הורגשה מחלתה, אך היא ובעלה ניסו להתרכז בשמחה: "אני זוכר שהיא הגיעה מהטיפולים הכימותרפיים ברמב"ם, היא ועופר בעלה הצהירו שהערב הזה לא מדברים על מחלה אלא הם באו לשמוח עם הילדה. במהלך השנה וחצי האחרונות נשמר קשר מאוד חם עם המשפחה ולפני חודשיים לערך קיבלתי מוקדם בבוקר הודעה מעופר שבוא הוא סיפר לי שהרופאים הגדירו את ימית במצב סופני, שהם נתנו לה בין חודש לשלושה חודשים לחיות והפסיקו את כל הטיפולים. מיהרתי לבית החולים, הגעתי לבקר את ימית ובשעה שעמדתי לעזוב,

ימית פנתה אלי ואמרה לי שיש לה משאלה אחרונה בחיים ושאלה האם אני מוכן להגשים את החלום, נעניתי בחיוב – היא אמרה לי שאריאל בן 11 וחצי ולמרות זאת היא רוצה לחגוג לו בר מצווה עוד בחייה כי היא יודעת שהיא לא תחייה עד אז, והיא ממש מבקשת אם אני יכול לעשות את זה. הרמנו את החגיגה והיא הייתה מאושרת. יום למחרת הבר המצווה היא נשלחה הביתה ובמהלך החודשיים האחרונים היא הייתה בבית".
 
ימית הייתה אדם שגם בזמן שסבלה ייסורי תופת, לא הפסיקה לחייך", הוסיף שבתאי, "אני חושב החיוך והאישיות זה מה שגרם לעם שלם להתחבר אליה, עם המקרה הכואב, ימית הייתה אם מסורה עד הרגע האחרון, שאיבדה את הכרתה, כל הזמן דאגה לחבק את החברים".