סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת״א, השופט עודד מודריק, דחה היום (ראשון) את בקשתו הנוספת של הרב יאשיהו פינטו לדחיית מועד פתיחת ההליך הפלילי עקב מצבו הבריאותי. השופט מודריק נסמך על חוות דעתו של מומחה שקובע, ״אין מניעה מבחינה רפואית לטיסה והגעה מניו יורק לארץ בתאריך המתוכנן״.
 
בין הרב פינטו לפרקליטות נחתם הסדר טיעון, לפיו הרב הודה שניסה לשחד את תנ"צ אפרים ברכה ובעבירות נוספות של שיבוש חקירה ומשפט וישתף פעולה בפרשת הרב והניצב (הפרשה בה מעורב ניצב מנשה ארביב -א.ז.), ובתמורה הפרקליטת צפויה לבקש עונש של עד שנת מאסר בפועל. אלא שמאז ההסדר, הדיון במחוזי ת״א נדחה שוב ושוב. תחילה, בשל העתירות נגד הסדר הטיעון. לאחר שבג״צ דחה את העתירות הרב פינטו לא התייצב כמתוכנן למועדי הדיונים שנקבעו, ועורך דינו, אייל רוזובסקי, הסביר כי מצבו הרפואי לא מאפשר זאת. הפרקליטות בתגובה אמרה כי הם שוקלים לבטל את ההסדר. 
 
בראיון בלעדי ל"מעריב" סיפר הרב פינטו על מצבו הרפואי, ולדבריו, הוא סובל מהתפתחויות של הסרטן שהיה בגופו. צוות ההגנה סיפר בדיון קודם על כך שהרב עבר ניתוח מורכב שמנע ממנו להתייצב בבית המשפט. 
 
השופט מודריק כתב בהחלטה שפרסם לאחר הדיון הקודם, לפני כחודש, כי, ״התנהלות הנאשם מאז הזימון הראשון להקראה ועד הנה מעוררת הרבה תמיהות״, והורה לצוות ההגנה לשתף פעולה עם הפרקליטות ולהעביר את המסמכים שידרשו על מנת לקבוע את מצבו הרפואי של הרב. המומחה שבחן מאז את המקרה הוא ד״ר מנחם לאופר מבית החולים תל השומר.

על פי ההחלטה שפרסם היום המחוזי, ״ד״ר לאופר בחן שורה ארוכה של מסמכים, דוחות של בדיקות שונות, תיעוד רפואי וחוות דעת רפואיות … הוא ניתח את ההיסטוריה הרפואית הרלוונטית של הנאשם ובחן את חוות הדעת השונות … מסקנתו המסמכת של ד״ר לאופר היא ש ״אין מניעה מבחינה רפואית לטיסה והגעה מניו יורק לארץ בתאריך המתוכנן״.